راهنمای سفر, ژاپن

سفر به ژاپن و هر چه باید درباره آن بدانید (آپدیت ۱۴۰۳)

سفر به ژاپن و هر چه باید درباره آن بدانید

سفر به ژاپن، سفری شگفت‌انگیز به گذشته و آینده است. درست لحظه‌ای که در فرهنگ و ٖآداب و رسوم مردم ژاپن غرق هستید، ناگهان مغزتان از فناوری‌ها و تکونولوژی‌های پیشرفته‌ای که می‌بینید، سوت می‌کشد. غذاهای متنوع، طبیعت زیبا و البته شهر‌هایی آرام با مردمی صبور، از دیگر زیبایی‌های سفر به ژاپن است.

ژاپن کشوری است که می‌توانید در آن پرتکاپو ترین شهر‌ جهان،یعنی توکیو را با چهار‌راه معروفش، شیبویا، ببینید و در نزدیکی شهر‌ها در باغ‌های گیلاس و جنگل‌های بامبو قدم بزنید و در گوشه‌وکنار خیابان‌های آن خوشمزه‌ترین رامن (Ramen)، یکی از غذاهای ملی ژاپن، را میل کنید.

همه این‌ها، ژاپن را به کشوری دوست‌داشتنی و تور ژاپن را به یکی از تور‌های پرطرفدار ایرانیان در بهار و پاییز تبدیل کرده است. اگر دوست دارید بیشتر در مورد سفر به ژاپن، مردم ژاپن و هزینه سفر به ژاپن در سال ۱۴۰۳ بدانید، تا انتهای مطلب با ما باشید. 

ژاپن کجاست؟

ژاپن کشوری جزیره‌ای در شرق آسیا و شمال غربی اقیانوس آرام است که مجموعا از بیش از ۱۴ هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده. ۵ جزیره اصلی ژاپن عبارتند از:

  1. هوکایدو
  2. هونشو
  3. شیکوکو
  4. کیوشو
  5. اوکیناوا

توکیو، شهر بدون توقف، پایتخت این کشور است. ژاپن که از شمال با روسیه و از غرب با دریای ژاپن، کره جنوبی و چین مرز آبی مشترک دارد، کشوری کوهستانی به شمار می‌رود و بخش زیادی از جمعیت آن در دشت‌ها و نوار‌های ساحلی سکونت دارند. ژاپنی‌ها این کشور آن را «نیهوون»، یعنی خاستگاه خورشید، می‌نامند و در میان جهانیان و گردشگران هم، ژاپن به کشور «خورشید تابان» معروف است. زلزله‌خیز بودن، وجود کوه‌های آتش‌فشانی متعدد، ریسک بالای سونامی‌های بزرگ و ویران‌گر، برخی دیگر از ویژگی‌های جغرافیایی ژاپن محسوب می‌شود.

جمعیت ژاپن

بر اساس آمار وب‌سایت «Worldometer»، جمعیت مردم ژاپن از ۱۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۳ میلادی، به ۱۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۴ رسیده است. این یعنی جمعیت ژاپن رشد منفی دارد.

ژاپن از کشور‌هایی است که نرخ امید به زندگی در آن بسیار بالاست و علی‌رغم افزایش تعداد خودکشی‌ها در چندسال اخیر، مردم آن طول عمر بسیار بالایی دارند؛ اگرچه کاهش نرخ زاد و ولد، جمعیت این کشور را به سمت پیری برده و همین امر، باعث افزایش هزینه‌های خدمات رفاه اجتماعی مانند هزینه‌های بهداشت و درمان برای ژاپنی‌ها و مهاجران شده است. 

حکومت ژاپن چه نوع حکومتی است؟

حکومت ژاپن از نوع سلطنتی است و پادشاه، بالاترین درجه و منصب را در این کشور دارد؛ با این تفاوت که پادشاه هیچ بخش دولتی را کنترل نمی‌کند و قدرت اجرایی ندارد.  پس از جنگ جهانی دوم تغییرات بسیار زیادی در قانون اساسی ژاپن ایجاد و سلب قدرت اجرایی پادشاه یکی از بند‌هایی بود که به این قانون اضافه شد. سایر بند‌های قانون اساسی طبق ۵ اصل حاکمیت مردم، نقش تشریفاتی امپراتور، مسالمت‌طلبی، نفی جنگ و نظامی‌گری و در نھایت، احترام به حقوق بشر بنیان‌گذاری شده است.

در حال حاضر، «ناروهیتو» امپراطور ژاپن است و قدرت حکومت در سه بخش پارلمان ملی، کابینه و بخش‌های قضایی تقسیم شده است. ‌این نهادها، تقریبا همان قوای مقننه، مجریه و قضاییه‌ هستند که وظایف قانون‌گذاری، اجرایی و حقوقی را در کنترل دارند و همگی زیرمجموعه دولت به شمار می‌‌آیند. ساختار دولت ژاپن نیز به صورت سیستمی ‌مبتنی بر دموکراسی انتخاباتی بنا شده است و نخست وزیر، در رأس امور اجرایی کشور قرار دارد. 

دین مردم ژاپن چیست؟

مهم‌ترین مذهب مردم ژاپن، بودایی و شینتو است و آمارها نشان می‌دهد که از میان مردم مذهبی ژاپن، تقریبا نیمی شینتویست، نیمی بودایی و یک درصد مسیحی هستند.  اگر از لیدرها و گردشگران در مورد دین مردم ژاپن بپرسید، قطعا این جمله را می‌شنوید که «ژاپنی‌ها شینتو متولد می‌شوند، مسیحی ازدواج می‌کنند و بودایی از دنیا می‌روند.»

جالب است بدانید که دین‌های بودایی و شینتو هیچ کتاب مقدسی ندارد و نوعی سبک زندگی هستند که ریشه‌های آن را می‌توان در نحوه رفتار، آداب و رسوم و فرهنگ ژاپنی‌ها دید. دین بودایی آموزه‌هایی در مورد روح و زندگی پس از مرگ و دین شینتو ارتباط مستقیمی با پرستش عناصر طبیعی دارد. 

عصاره‌ آموزه‌های دینی مردم ژاپن را در هنر‌ و فرهنگ آن‌ها هم می‌توان دید. برای مثال هنر‌ گل آرایی (ایکبانا) و بونسای، طراحی باغ‌‌های ژاپنی، روشن‌ کردن فانوس‌ها در کنار رودخانه و جشن‌ شکوفه‌ های گیلاس، همگی ریشه در دین شینتو دارند. 

زبان مردم ژاپن چیست؟

همه زبان‌هایی که در ژاپن شنیده می‌شوند، به دو گروه اصلی زبان‌های ژاپنی‌ و زبان آینو تقسیم می‌شود و زبان استاندارد ژاپنی، زبان ملی و رسمی ژاپنی‌ها است.  جالب است بدانید هر کدام از گروه زبان‌های ژاپنی دارای ده‌ها گویش مختلف و کوچک‌تر است که در جای جای ژاپن شنیده می‌شود. اگر دوست‌ دارید در سفر به ژاپن با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید و چند کلمه‌ای با آن‌ها حرف بزنید، این کلمات پرتکرار را یاد بگیرید: 

  • کُنی چیوَ = سلام
  • های = معنای بله
  • ایْ-یِه = خیر
  • اوهایو گوزایْماس = صبح بخیر
  • سایو-نارا = خداحافظ
  •  آریگاتُو = متشکرم

اقتصاد ژاپن چگونه است؟

در سفر به ژاپن، پا به چهارمین اقتصاد بزرگ جهان می‌گذارید. ژاپن یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری، فولاد و لوازم الکترونیکی در جهان است که طرفداران بسیاری در میان گردشگران دارد.

در عین حال، کشاورزی نیز یکی از بازوهای قدرتمند اقتصاد ژاپن است که محصول اصلی آن برنج است و مزارع چندهکتاری آن در هوکایدو، چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره می‌کند. از دیگر محصولات کشاورزی مهم می‌توان به گندم، جو، سیب‌زمینی، میوه‌ها، سبزیجات و چای اشاره کرد. واحد پول ژاپن نیز، ین (Yen) است که در حال حاضر بعد از دلار آمریکا، یورو اروپا و پوند انگلیس، چهارمین ارز رایج و مهم در جهان محسوب می‌شود.

سفر به ژاپن چقدر هزینه دارد؟

هزینه سفر به ژاپن در سال ۱۴۰۳ اگرچه نسبت به سایر تورهای خارجی گران‌تر است، اما شک نکنید که ارزشش را دارد.  اگر می‌خواهید بدانید که سفر به ژاپن چقدر هزینه دارد، باید بگوییم که هزینه تور ژاپن ۱۴۰۳ با بامبو اکوتور ، ۳۲۰۰ دلار + هزینه پرواز است. علاوه بر این، ۵۰ دلار بابت صدور ویزا به هزینه‌های سفر شما به ژاپن اضافه می‌شود.

اقامت در بهترین هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، بهره‌مندی از بهترین خدمات گردشگری در مقصد و ترانسفر‌ بین‌شهری با قطارهای تندرو شینکانسن، تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر کوهستان فوجی یاما، گشت‌و‌گذار در شهرهای توکیو، هاکونه، کوبه و شهر تاریخی کیوتو، بازدید از معبد تودای‌جی نارا و عبور از دریاچه آشی با کشتی کروز، تنها برخی از جذابیت‌های تور ژاپن بامبو اکوتور است که در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز برگزار می‌شود. خوب است بدانید که مبلغ ۱۵۰۰ دلار + هزینه بلیط در زمان ثبت‌نام از شما دریافت خواهد شد و مابقی هزینه پس از دریافت ویزا تسویه می‌شود.

ارزانترین راه سفر به ژاپن چیست؟

اگرچه سفر به ژاپن، جزو سفر‌های لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شود، اما راه‌های زیادی برای کاهش هزینه‌های سفر وجود دارد. یکی از این راه‌ها، سفر به ژاپن با تور‌های گروهی است. مزایای این تور‌ها، به ویژه تور ژاپن بامبو اکوتور، این است که تنها با پرداخت هزینه سفر به صورت یکجا می‌توانید از خدمات بسیاری در مقصد بهره‌مند شوید. 

از ترانسفر‌های بین‌شهری و بیمه مسافرتی گرفته تا ورودی همه جاذبه‌های گردشگری طبق برنامه سفر، همه صبحانه‌ها و وعده ناهار، برخی از مهم‌ترین خدماتی است که سفر با تور ژاپن را برای‌تان مقرون‌به‌صرفه می‌کند. علاوه بر این، بامبو اکوتور تلاش کرده‌ که تا جای ممکن، شرایط سفر با تور ارزان ژاپن را برای‌تان فراهم کند؛ به طوری که در کنار دریافت خدمات با کیفیت، کمترین هزینه را بپردازید.

با این‌همه، این تلقی وجود داشته دارد که ارزانترین راه سفر به ژاپن سفر به صورت انفرادی است. اما گاهی متقاضیان سفر به ژاپن به این نکته توجه نمی‌کنند که آشنا نبودن با مقصد و ناآگاهی درباره خدمات گردشگری در این کشور، ممکن است هزینه‌های آن‌ها را افزایش دهد. 

به هر حال اگر می‌خواهید سفر به ژاپن را تجربه کنید، چه همراه تور یا به صورت انفرادی، فراموش نکنید که استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای گشت‌وگذار داخل شهر‌ها، بازدید از جاذبه‌ها و مکان‌ها با ورودی رایگان مانند جنگل بامبو، صرف وعده‌های غذایی در غذاخوری‌های محلی، از دیگر نکاتی است که می‌تواند هزینه سفر به ژاپن را برای‌تان به‌شدت کاهش دهد.

مدارک ویزا برای سفر به ژاپن 

برای دریافت ویزا ژاپن بهترین کار این است که به‌صورت گروهی و از طریق نماینده تور اقدام کنید. اصل گذرنامه، کپی همه ویزا‌های معتبر قبلی از جمله ویزای شینگن، ویزای کانادا و…، گواهی اشتغال به کار با ذکر سمت، حقوق به زبان انگلیسی و با تایید دادگستری، گواهی تکمن مالی به‌مبلغ حداقل ۲۰۰ میلیون تومان به دلار و ریز گردش ۳ ماهه، مهم‌ترین مدارکی است که باید برای دریافت ویزا ژاپن به سفارت ارائه دهید. همکاران ما در بامبو اکوتور می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

آب و هوای ژاپن و بهترین فصل سفر به این کشور 

به‌طور کلی آب‌ و هوای ژاپن معتدل است؛ اما میزان سردی و گرمی هوا در فصل‌های مختلف متناسب با موقعیت‌ جغرافیایی شهر‌ها متفاوت است. بخش‌های شمالی ژاپن که در عرض جغرافیایی بالاتری قرار گرفته‌اند، سردتر و زمستان‌های طولانی‌تری دارند و بخش‌های جنوبی در عرض جغرافیایی پایین‌تر، با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل سر می‌کنند. 

با‌ این‌همه، بهترین زمان سفر به ژاپن برای بسیاری از دوستداران طبیعت زیبای ژاپن، بهار و پاییز است. اوایل بهار، یعنی ماه مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت)، به فصل شکوفه‌ های گیلاس در میان گردشگران معروف است و شهر‌ها و جاهای دیدنی ژاپن مملو از مسافرانی می‌شوند که به شوق دیدن این گل‌های صورتی‌‌رنگ، هزاران کیلومتر تا ژاپن آمده‌اند.

در عین حال، پاییز ژاپن، به‌ویژه ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان)، با مناظر زرد و نارنجی و پیاده‌رو‌هایی که با برگ‌های قرمز‌رنگ سنگ‌فرش شده‌اند، چیزی کمتر از بهار ندارد و در میان فصل‌ها، پادشاهی می‌کند. 

اگر می‌خواهید سفر مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشید و به‌دور از ازدحام گردشگران و عکاسان، از زیبایی‌های ژاپن لذت ببرید، سفر به ژاپن در زمستان و تابستان می‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد. در این ایام، جشنواره‌ها و فستیوال‌های ژاپن در انتظار شما هستند.

اقامت در هتل‌های ژاپن

گزینه‌‌های بسیاری برای اقامت در ژاپن وجود دارد؛ از هتل‌های لوکس در بهترین نقاط شهرها گرفته تا هتل‌های کپسولی کوچک، هتل‌های سنتی کف‌خواب به‌نام رایوکان و شوکوبو (Shukubo) در معابد بودایی. 

نکته جالبی که در مورد هتل‌های ژاپن وجود دارد این است که هیچ سیستم رتبه‌بندی رسمی برای هتل‌ها در ژاپن وجود ندارد؛ اما هتل‌هایی که «۴ ستاره» یا «۵ ستاره» می‌نامند، معمولا بر اساس استانداردهای مشابه سایر کشورها ساخته شده و خدماتی مشابه هتل‌های هم‌درجه خارجی به مهمانان ارائه می‌دهند. 

هتل‌های سنتی ژاپنی، رایوکان، نیز مسافرخانه یا اقامتگاهی هستند که فرصت تجربه زندگی به‌سبک ژاپنی‌ها را به مهمان می‌دهد. کف تاتامی، درهای کشویی، حمام‌های عمومی، غذاهای محلی و لباس‌های کیمونو، برخی از ویژگی‌های خاص این هتل‌ها هستند که در هیچ کجای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید.

همچنین، شوکوبو، اقامتگاهی هستند که در معابد بودایی وجود دارد و در کنار اقامت، فرصت شرکت در مراسم‌ و آیین‌ بودایی مانند مدیتیشن، ورزش صبحگاهی و… را برای مهمانان فراهم می‌کند. 

جاهای دیدنی ژاپن

جاهای دیدنی ژاپن آنقدر زیاد هستند که هرچه بگوییم، باز هم کم است. توکیو، مهم‌ترین شهری است که در سفر به ژاپن باید حتما از آن دیدن کنید. کاخ امپراطوری توکیو، ماجراجویی در تاریخ و فرهنگ بودا در معبد سنسوجی (The Sensō-ji Temple)، قدم زدن زیر درختان گیلاس در باغ ملی شینجوکو گیوئن (Shinjuku Gyoen)، تماشای بلندترین سازه کشور ژاپن با ۶۳۴ متر به‌نام درخت آسمان توکیو و شلوغ‌ترین و رنگا‌رنگ‌ترین چهار راه دنیا، چهار راه شیبوبا، برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی توکیو است که در تور ژاپن بامبو اکوتور هم از آن‌ها دیدن خواهیم کرد. 

زیباترین قلعه های تاریخی کشور ژاپن را می‌توانید در شهر‌های هیکونه، هیروساکی و موکاموتو پیدا کنید؛ قلعه‌هایی ساخته شده از چوب و دیوار‌های سنگی بزرگ که شکوه و قدرت ژاپن در هزاران سال پیش را به رخمان می‌کشد. 

غیر ممکن است به ژاپن سفر کنید، اما نخواهید که سری به جنگل های بامبو ژاپن در شهر کیوتو بزنید! جنگل بامبو ژاپن در منطقه آراشی یاما در غرب کیوتو، یکی از کم‌نظیر‌ترین جاذبه‌های طبیعی‌ در جهان است که باید بازدید از آن در لیست خود قرار دهید. جالب است بدانید بازدید از این جنگل رایگان است و راهنمایان محلی شما را در بازدید از گوشه‌وکنار آن همراهی خواهند کرد. 

برخی دیگر از جاهای دیدنی ژاپن در شهر‌های توریستی آن عبارتند از: 

  • معبد میجی (Meiji)، توکیو
  • پارک و باغ وحش اوئنو (Ueno)، توکیو 
  • برج کابوکی‌زا (Kabukiza Tower)، توکیو 
  • قلعه نیجو (Nijo Castle)، کیوتو 
  • معبد فوشیمی ایناری (Fushimi-Inari)، کیوتو 
  • موزه جیبلی (Ghibli)، میتاکا 
  • معبد تودای‌جی (Tōdai-ji)، نارا 
  • بوتانیک گاردن، کوبه 
  • شهربازی یونیورسال، اوزاکا

غذاهای جذاب در سفر به ژاپن

ژاپن، دنیای طعم‌ها و مزه‌های خاص و اصیل است و هر غذا مثل یک اثر هنری، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در ذهنتان ثبت می‌کند. رامن، انواع سوشی‌ها، تمپورا، سوپ میسو و تاکویاکی، برخی از خوشمزه‌ ترین غذاهای ژاپن است که با تزیین و رنگ‌ولعابی هوس‌انگیز در رستوران‌های لوکس و غذاخوری‌های خیابانی ژاپن سرو می‌شود. 

برخی از غذاهای جذابی که در سفر به ژاپن باید حتما آن‌ها را امتحان کنید، عبارتند از: 

  • شابو شابو؛ آب‌ گوشتی خوش‌طعم با برش‌های نازک گوشت گاو همراه با سبزیجات و سس سویا.
  • تاکویاکی؛ توپ‌های گرد و خوشمزه درست‌شده از خمیر، قطعات اختاپوس و ترشی زنجبیل.
  • یاکی سوبا؛ رشته‌های فرهنگی سرخ‌شده و ترکیب‌شده با گوشت قرمز، سبزیجات و هویج.
  • رامن؛ سوپ نودل ژاپنی که در کنار آب گوشت یا ماهی سرو می‌شود.

نکات ضروری در سفر به ژاپن 

اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، از نکات فرهنگی و قوانین سخت ژاپنی‌ها غافل نشید. به‌خاطر سپردن این نکات‌، نه‌تنها به شما کمک می‌کند راحت‌تر با مردم ژاپن ارتباط برقرار کنید، بلکه جلوی جریمه یا حتی بازداشت شما توسط پلیس را هم می‌گیرد!

مثلا درباره فرهنگ مردم ژاپن این نکات را به خاطر داشته باشید:

  • ژاپنی‌ها برای ادای احترام و سلام کردن، تعظیم می‌کنند؛ 
  • ویژگی بارز ژاپنی‌ها، وقت‌شناسی است؛
  • همه غذاها در ژاپن، به‌جز سوپ، با چاپستیک‌ها سرو می‌شود؛
  • در زمان راه‌رفتن، بهتر است غذا نخورید؛
  • حتما کفش‌هایتان را قبل از ورود به معابد و خانه در بیاورید.

دیگر نکات در این زمینه را در مطلب «رازهای جذاب از مردم ژاپن و زندگی آن‌ها» بخوانید.

اما در این کشور قوانین سختی نیز حاکم است. مثلا:

  • سیگار کشیدن موقع راه‌رفتن، ممنوع! 
  • رقصیدن در کلاب‌های کوچک با برق خاموش را فراموش کنید؛
  • افراد نباید به پرچم کشور‌های دیگر آسیب بزنند؛
  • در حمام‌های عمومی ژاپن باید لخت شوید!

درباره قوانین ژاپن می‌توانید در مطلب «قوانین عجیب ژاپن و حقایق تلخ این کشور» بیشتر بخوانید.

شماره‌های ضروری ژاپن

پیش شماره تلفن در کشور ژاپن ۰۰۸۱ است که برای همه تلفن‌های ثابت و همراه کاربرد دارد. اگر می‌خواهید در سفر به ژاپن به مشکلی برنخورید، این شماره‌های ضروری را حتما در تلفن همراهتان ذخیره کنید:

  • ۱۱۹ = موارد اورژانسی و آتش‌نشانی 
  • ۱۹۹ = آمبولانس
  • ۱۱۰ = پلیس 

به یاد داشته‌ باشید، برخی از کارکنان اوژانس‌ها یا بخش‌های آتش‌نشانی و پلیس، تسلط کافی به انگلیسی ندارند و بهتر است از تور لیدر یا یک فرد ژاپنی‌ زبان برای توضیح وضعیت خود کمک بخواهید.

نظرات در مورد سفر به ژاپن از منظر همسفران بامبو اکوتور

نظرات در مورد سفر به ژاپن متفاوت است؛ برخی از همسفران مقهور تکنولوژی در ژاپن می‌شوند و برخی دیگر، درگیر سنت‌های اصیل این کشور. می‌توانید از همسفران بامبو اکوتور درباره میزان رضایت آن‌ها از برنامه‌ریزی تور و گشت‌ها و لذت وصف‌نشدنی از دیدن جاذبه‌های توریستی بپرسید.

به‌گفته بسیاری از آن‌ها، جایی نیست که در مقصد ندیده باشند و گشت در سایت‌های تاریخی و ماجراجویانه در کنار تور لیدر و سایر همسفران، تجربه‌ای بی‌نظیر برای‌شان رقم زده است. برنامه‌ریزی دقیق بدون هدر رفتن وقت و انرژی عالی تور لیدر، از دیگر نقاط قوت تور‌های بامبو اکوتور است. در ادامه، به برخی از نظرات در مورد سفر به ژاپن که مزایای سفر با گروه بامبو اکوتور نیز به شمار می‌رود، اشاره می‌کنیم:

  • برنامه سفر عالی و مهیج بود و باعث شد تجربه‌های ناب و فراموش نشدنی به دست بیارم؛
  • اقامت‌های عالی و خاطره انگیز در هتل‌های لوکس داشتیم؛ 
  • برنامه آسان و روان برای همه سنین وجود داشت؛ 
  • در کنار بازدید از جاذبه‌های دیدنی، به خوبی با فرهنگ بومی منطقه آشنا شدیم؛
  • برای گردشگران ماجراجو که به‌دنبال چیزهای جدید هستند، این سفر رو پیشنهاد می‌کنم. 

سفر به ژاپن، رویای دست‌یافتنی

اگرچه سفر به ژاپن در ذهن بسیاری از افراد، مقصدی دور و سفری لوکس و گران‌قیمت به‌نظر می‌رسد، اما ما در بامبو اکوتور سفر به ژاپن را به رویایی دست‌یافتنی‌ تبدیل کرده‌ایم.  هرچه از زیبایی‌ها و تجربه‌های نابی که در تور ژاپن در انتظار شماست بگوییم باز هم کم است.

از برنامه‌ریزی دقیق و هیجان‌‌انگیز برای بازدید از معروف‌ترین شهر‌های ژاپن مانند توکیو، کیوتو، کوبه، هاکونه، اوساکا و نارا گرفته تا اقامت در بهترین هتل‌های این کشور، صدور ویزا ژاپن، حضور تور لیدر فارسی‌زبان و راهنمایان محلی در تمام طول سفر و البته بیمه‌ مسافرتی و ترانسفر در مقصد، این‌ها تنها گوشه‌ای از خدمات و مزایای تور ژاپن است که هر مسافری را وسوسه می‌کند. اگر شما هم رویای دیدن کشور خورشید تابان را دارید، با ما در بامبو اکوتور همراه شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید