راهنمای سفر, ویتنام

راهنمای جامع سفر به ویتنام | هزینه + شرایط (۱۴۰۳)

راهنمای جامع سفر به ویتنام

سفر به ویتنام تجربه‌ای بی‌نظیر است از تماشای مناظر سرسبز و شگفت‌انگیز، طعم غذاهای لذیذ، دیدن معابد و پرستشگاه‌های بودایی و غارهای آبی بی‌همتا. فرهنگ اصیل ویتنامی‌ها، آداب و رسوم قدیمی و تاریخ شگفت‌آور ویتنام، نوید یک سفر هیجان‌انگیز و غیرقابل تصور را می‌دهد. 

اما اگر می‌خواهید با تور ویتنام بامبو اکوتور همراه شوید یا خودتان به صورت فردی به این کشور بروید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیزی ابتدا با شرایط سفر به ویتنام، هزینه سفر به ویتنام، بهترین زمان سفر به این کشور و نکات مهم و خطرات آن بیشتر آشنا شوید. 

سفر به ویتنام

کشور ویتنام با آب‌و‌هوای گرم و مرطوب، طبیعت بکر و چشم‌نواز، شهر باستانی ثبت‌شده در میراث جهانی و معابد بودایی که آموزه‌های آن با فرهنگ و سبک زندگی ویتنامی‌ها گره خورده، یکی از مقاصد برتر برای گردشگران ماجراجو و کسانی است که می‌خواهند بیشتر با فرهنگ و نوع زندگی مردمان خونگرم آسیای شرقی آشنا شوند. 

اما ویتنام کجاست؟

ویتنام، در جنوب شرق آسیا و در شرقی‌ترین نقطه شبه‌جزیره هند و چین قرار دارد. هانوی، پایتخت ویتنام و زبان رسمی مردم آن، ویتنامی است. این کشور ساحلی از شمال به چین، از شرق به دریای چین جنوبی، از جنوب به کامبوج و از غرب به لائوس متصل است و ساحل دریای چین جنوبی، طولانی‌ترین نوار ساحلی ویتنام در جبهه شرقی محسوب می‌شود.

همه‌چیز درباره سفر به ویتنام

  • شرایط سفر به ویتنام
  • هزینه سفر به ویتنام با تور و بدون تور
  • بهترین زمان سفر به ویتنام
  • جاهای دیدنی در سفر به ویتنام
  • در سفر به ویتنام این غذاها را امتحان کنید
  • بهترین هتل های ویتنام
  • آیا باید نگران خطرات سفر به ویتنام باشیم؟
  • نکات مهم در سفر به ویتنام
  • سفر به ویتنام با تور بامبو اکوتور

شرایط سفر به ویتنام

یکی از مهم‌ترین شرایط سفر به ویتنام، دریافت ویزای توریستی ویتنام است. کشور ویتنام دارای چندین فرودگاه بین‌المللی و اقامتگاه‌های لوکس و سنتی در استان‌های مختلف است و همین شرایط سفر به ویتنام و گشت و گذار در شهرهای دیدنی آن را بسیار راحت کرده.  نحوه درخواست ویزا و مدارک مورد نیاز برای دریافت آن، در ادامه آورده شده است. 

ویزا سفر به ویتنام

ویزا توریستی سفر به ویتنام ۳ ماه اعتبار دارد و حداکثر به‌مدت ۳۰ روز می‌توانید در این کشور اقامت کنید. ویزای ویتنام به‌صورت آنلاین صادر می‌شود؛ بنابراین چه ساکن ایران و دارای پاسپورت ایرانی باشید و چه ساکن کشورهای دیگر، می‌توانید این ویزا را به صورت آنلاین دریافت کنید. هزینه صدور این ویزا، ۲۵ دلار است.
به خاطر داشته باشید که امکان دریافت ویزا ویتنام به‌صورت انفرادی از سفارت ویتنام امکان‌پذیر نیست و ویزای سفر به ویتنام از طریق درخواست آژانس‌ها به‌صورت آنلاین یا فرودگاهی (به‌ محض ورود به فرودگاه مقصد) صادر می‌شود. 

مدارک ویزا سفر به ویتنام 

برای دریافت ویزای سفر به ویتنام، خبری از شرایط سخت و مدارک عجیب و غریب نیست. تنها مدارکی که برای دریافت ویزا نیاز دارید، عکس رنگی و پاسپورت ایرانی با حداقل ۶ ماه اعتبار است. همکاران ما در بامبو اکوتور می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی و همراهی کنند.

هزینه سفر به ویتنام با تور و بدون تور

متوسط هزینه سفر به ویتنام برای سفرهای متوسط و مقرون‌به‌صرفه، روزانه بین ۶۰ تا ۱۰۰ دلار و برای سفر‌های لوکس بین ۱۵۰ تا ۳۵۰ دلار متغیر است. علاوه بر این، بلیط پرواز به ویتنام از ایران در مهر ۱۴۰۳ و عوارض خروج از کشور هم مجموعاً چیزی حدود ۵۳ تا ۹۸ میلیون تومان به هزینه سفر شما اضافه می‌‌کند.

در واقع باید بدانید که هزینه سفر به ویتنام بدون تور به عوامل زیادی مانند قیمت بلیط هواپیما، درجه اقامتگاه، نوع غذا و فعالیت‌ها و جاذبه‌هایی که از آن‌ها دیدن می‌کنید، بستگی دارد. همانطور که گفته شد، هزینه ثابت صدور ویزا توریستی ویتنام، ۲۵ دلار است. قیمت مراکز اقامتی در سفر به ویتنام نیز متناسب با درجه و موقعیت آن در بخش‌های شمالی، مرکزی و جنوبی متفاوت است و اغلب اقامت در ریزورت‌های ساحلی هزینه بیشتری برای‌تان خواهد داشت.

هزینه سفر به ویتنام با تور و بدون تور

هزینه یک شب اقامت در هتل‌های متوسط ویتنام در بخش شمالی و مرکزی کشور، بین ۱۵ تا ۶۰ دلار و در شهر‌های جنوبی مانند هو شی مین، بین ۲۰ تا ۸۰ دلار است. همچنین، متوسط هزینه اقامت در هتل‌های خوب هانوی، پایتخت ویتنام، بین ۳۰ تا ۴۰ دلار تخمین زده شده است. اگر دنبال هتل‌های ۵ ستاره و ریزورت‌های لوکس ساحلی می‌گردید، باید خود را برای پرداخت شبی ۱۰۰ تا ۶۰۰ دلار آماده کنید.

اما خبر خوب اینکه خورد و خوراک در سفر به ویتنام چندان هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت. قیمت هر وعده غذای خیابانی تقریباً بین ۳ تا ۵ دلار است و برای غذا خوردن در رستوران‌های خوب و متوسط ویتنام، باید برای هر وعده ۱۵ تا ۳۰ دلار پرداخت کنید.

حمل و نقل درون شهری با اتوبوس، اسکوتر و مترو (فقط در هوشی مین) روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ دلار و هزینه بازدید از جاهای دیدنی در سفر به ویتنام، روزانه بین ۲۰ تا ۴۰ دلار است. 

اما هزینه سفر به ویتنام با تور بامبو اکوتور، از حدود ۲۰۰۰ دلار + ۵۵ میلیون تومان (هزینه پرواز) شروع می‌شود. با شرکت در این تور، بسیاری از این هزینه‌ها مانند حمل و نقل و ترانسفر بین شهری، ورودی جاذبه‌ها و … را از پیش پرداخت می‌کنید و امکان این را دارید تا در هتل‌های ۵ ستاره در بهترین شهرهای توریستی ویتنام مانند هانوی، دانانگ و هوشی مین اقامت کنید و از گشت‌های بی‌نظیری مانند اقامت در کشتی کروز در میان خلیج هالونگ بی و قایق‌سواری با قایق‌های سبدی در رودخانه منطقه کام تان لذت ببرید. علاوه بر این، راهنمای گردشگری فارسی زبان و لیدر محلی در تمام طول مسیر همراه شما خواهد بود. به همین دلیل، می‌توان گفت هزینه سفر به ویتنام با تور برای سفر اولی‌ها بسیار به‌صرفه خواهد بود.

ارزان ترین راه سفر به ویتنام 

یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران، کم کردن هزینه‌های سفر و پیدا کردن ارزان ترین راه سفر به ویتنام است. اگر نگاهی به تبلیغات تور ویتنام بندازیم، تورهای بسیاری را می‌بینیم که با عنوان تور ارزان سفر به ویتنام به فروش می‌رسند و نوید یک سفر مقرون‌به‌صرفه را به مسافران می‌دهند.

اما کافی است خدمات این تور‌ها را بررسی کنید تا متوجه دلیل ارزانی آن‌ها شوید. بسیاری از این تورها با پروازهای طولانی و ساعت پرواز نامناسب، هتل‌های متوسط و رو به پایین، بدون ورودی جاذبه‌ها و ترانسفر در مقصد به فروش می‌رسند؛ و این یعنی باید مبلغ هنگفتی را در مقصد به‌ازای استفاده از خدمات و بازدید از جاذبه‌ها پرداخت کنید.

این در حالی است تور ویتنام بامبو اکوتور با تدارک پکیج کاملی از خدمات باکیفیت، مانند پرواز با بهترین ایرلاین‌های خارجی شامل ترکیش ایرلاین و امارات، اقامت در هتل‌های لوکس ۵ ستاره، ورودی همه جاذبه‌ها طبق برنامه گشت، ترانسفر در مقصد و بیمه مسافرتی، تلاش کرده تا بهترین خدمات را با به‌صرفه‌ترین قیمت به همراهان عزیز ارائه کند. 

بهترین زمان سفر به ویتنام 

بهترین زمان سفر به ویتنام ، بهار و پاییز است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، ماه‌های فوریه تا آوریل (اواخر بهمن تا فروردین) و آگوست تا اکتبر (مرداد تا اوایل آبان)، بهترین زمانی است که می‌توانید به این کشور دیدنی سفر کنید. در این ماه‌ها، میزان بارندگی به شدت کاهش می‌یابد و شرایط برای پیاده‌روی در کوهستان، شنا در سواحل و دوچرخه‌سواری بسیار مساعد است. 

بهترین زمان سفر به ویتنام 

به طور کلی، آب‌و‌هوای ویتنام در دو بخش شمالی و جنوبی آن کمی با هم متفاوت است؛ مناطق شمالی ویتنام مانند هانوی دارای آب‌وهوایی گرمسیری است و ماه‌های نوامبر تا آوریل (آبان تا فروردین)، هوا خنک‌تر و برای سفر مساعدتر می‌شود. مرکز ویتنام نیز، بین ماه‌های ژانویه تا آگوست (دی و مرداد)، آب‌و‌هوای گرم و خشک را تجربه می‌کند و گاهی درجه حرارت هوا، به ۳۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. جنوب ویتنام، معمولاً از نوامبر تا آوریل (مهر تا فروردین) هوا خشک و گرم است و بین ماه‌های می تا اکتبر (اردیبهشت تا مهر) گرم و مرطوب می‌شود. 

اگر قصد سفر به شهرهای جنوبی ویتنام، یعنی هوشی مین را دارید، ماه‌های دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند) می‌تواند زمان خوبی برای بازدید از این مقاصد و شرکت در جشنواره معروف تت (Tet) ویتنام در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه (دی و بهمن) باشد.

طرفداران شرکت در جشنواره‌های فصلی ویتنام، بهتر است در ماه آوریل یا می (فروردین یا اردیبهشت)، زمان برگزاری جشن بزرگداشت بودا و سال نوی قمری ویتنامی‌ها، به این کشور سفر کنند. 

جاهای دیدنی در سفر به ویتنام

در سفر به ویتنام، برای هر گردشگر با هر سلیقه‌ جاذبه‌ای دیدنی و تجربه‌ای چشیدنی وجود دارد. از گشتن در شهر میراث جهانی یونسکو هوی آن (Hoi An)، عبور از گذرگاه «Ma Pi Leng» معروف به پادشاه گذرگاه‌های کوهستانی در استان هاگیانگ ویتنام ، قدم زدن بر پل دست خدا (Golden Bridge) و تماشای طبیعت اطراف از روی تله کابین دانانگ گرفته تا بازدید از معابد تاریخی امپراطور جید و کائو دای (Cao Dai) در هوشی مین، آفتاب گرفتن در سواحل لانگ و ستاره در فو کوک و شکم گردی در کوچه و خیابان‌ها؛ جاهای دیدنی ویتنام و فعالیت‌های سرگرم‌کننده آن تمامی ندارد. اگر به تاریخ و سرگذشت کشورها و آثار به جامانده از جنگ علاقه دارید، تونل های جنگ ویتنام ، خاطرات دهه‌ها جنگ در این کشور را برای‌تان زنده می‌کند. برخی از بهترین تجاربی که در تور ویتنام بامبو اکوتور خواهیم داشت، عبارتند از:

  • کانو سواری در خلیج هالونگ بی
  • گشت در شهر تاریخی و زیبای هوی آن 
  • بازدید از پل دست خدا (Golden Bridge)
  • تله کابین دانانگ، یکی از بلندترین تله‌کابین‌های دنیا
  • گشت در دهکده فرانسوی‌ها 
  • بازدید از تونل‌های جنگی ویتنام
  • تجربه اقامت کروز در خلیج هالونگ بی
  • گشت در طبیعت بی‌نظیر منطقه نین بین
  • گشت در دلتای مکونگ
  • قایق‌سواری در رودخانه دهکده نارگیل منطقه کام تان با قایق‌های حصیری

دیگر جاهای دیدنی که در سفر به ویتنام می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید، در ادامه آورده شده است:

  • پارک ملی فونگ نها (Phong Nha-Ke Bang National Park)، که بنگ
  • شهر مای سان (My son City)
  • مزارع برنج ساپا (Sapa Countryside)
  • شهر هوئه (Hue)
  • سواحل جزیره فو کوک (Phu Quoc)
  • دا لات (Da Lat)، لام دونگ 
  • چهار معبد مقدس هانوی (Hanoi’s Four Sacred Temples)، هانوی 
  • کاخ استقلال، هوشی مین 
  • گذرگاه کوان با (Quan Ba)، کرانه شمالی ویتنام
  • پارک ملی کت تین (Cat Tien)، دونگ نای 

در سفر به ویتنام این غذاها را امتحان کنید

سبزیجات تازه، گوشت قرمز، ماهی یا میگو، انواع ادویه جات با سس‌های تند و چیلی، از لذیذترین موادغذایی ویتنام است که در منوی غذایی رستوران‌ها دیده می‌شود. غذاهای ویتنامی را می‌توان در کوچه و خیابان‌ها و رستوران‌های محلی و لوکس این کشور پیدا کرد و از طعم آن لذت برد. در ادامه به معرفی برخی از لذیذترین غذاهای ویتنام برای شما پرداختیم:

  • فو (Pho): سوپ نودل و فوق‌العاده خوشمزه که با گوشت قرمز و سبزیجات سرو می‌شود.
  • چاکا (Cha Ca): غذایی سنتی با مخلوطی از گوشت ماهی، سیر، زنجبیل و تمبر هندی که در منوی غذایی همه غذاخوری‌های ویتنام وجود دارد.
  • بان می (Bahn mi): ساندویچی تند و خوشمزه با گوشت قرمز، فلفل و سبزیجات که همراه با سس خاصی خورده می‌شود. 
  • کوم گا (Com Ga): مرغ ریش‌ریش شده که با برنج، سس ماهی، پیاز و ادویه‌جات طبخ و روی میز غذا سرو می‌شود. 
  • می کوانگ (Mi Quang): یکی دیگر از سوپ‌های نودل خوشمزه که با گوشت سرخ‌شده، سس ماهی، سبزیجات و لیمو آماده می‌شود.

بهترین هتل های ویتنام

بهترین هتل های ویتنام چه در شهر و چه در سواحل آن، خیره‌کنندست. ریزورت‌ها و هتل‌های ویتنام با خدمات متنوعی مانند انواع غذاهای محلی و بین‌المللی، غواصی در آب‌های نیلگون، اسپا و استخر، کلاس‌های یوگا، سالن بدنسازی و انواع ورزش‌های آبی و ساحلی، اقامتی فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

شهرهای توریستی و بزرگ ویتنام، مملو از هتل‌ها و ریزورت‌های لوکسی هستند که در تور ویتنام بامبو اکوتور اقامت در آن‌ها را تجربه کنید. برخی از بهترین هتل های ویتنام که در سفرتان به این کشور می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید، عبارتند از:

  • هتل ۵ ستاره گلدن بی (golden Bay)، دانانگ
  • ریزورت ۵ ستاره امرلادا (Emerlada resort)، نین بین 
  • هتل ۵ ستاره پولمن سایگون سنتر (Pollman Saigon Center)، هوشی مین
  • هتل ۵ ستاره اینترکنتیننتال، دانانگ 
  • هتل ۵ ستاره جی دبلیو ماریوت (JW Marriott Hotel)، هانوی 
  • ریزورت ساحلی ویکتوریا هوی آن (Victoria Hoi An)، هوی آن 
  • هتل ۴ ستاره سوناتا (Sonata resort & Spa)، بین توان 
  • هتل ۵ ستاره مای هواس سایگون (My house Saigon)، هوشی مین
  • هتل ۵ ستاره آمانوی (Amanoi)، پارک ملی Nui Chua
  • ریزورت ۵ ستاره Azerai، کان تو (Can Tho)
  • هتل لوکس و ۳ ستاره کاپلا (Capella)، هانوی 

آیا باید نگران خطرات سفر به ویتنام باشیم؟

ویتنام یکی از کشورهای امن آسیای شرقی است که جرایم خشونت‌آمیز علیه مسافران در شهرهای توریستی آن مانند هانوی و هوی آن بسیار کم است و هیچ سابقه تروریستی اخیرا در این کشور دیده نشده است.

با این حال، احتمال جیب‌بری و کیف‌ربایی در خیابان‌های شلوغ و جاذبه‌های توریستی هر مقصدی وجود دارد؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم مراقب وسایل با‌ارزش خود باشید و از همراه داشتن مقدار زیادی پول نقد خودداری کنید. همچنین، مدارک اصلی شناسایی خود را در هتل بگذارید و تنها کپی آن‌ها را به همراه داشته باشید.

یکی دیگر از اتفاقاتی که شاید سلامت و امنیت شما را در سفر به ویتنام تهدید کند، پدیده‌های طبیعی مانند سیل، رانش زمین و طغیان رودخانه‌ها است. در ویتنام سابقه باران‌های سیل‌آسا و طوفان‌های عجیب و غریب کم نیست؛ اما اگر در فصل‌های بهار و پاییز به این کشور سفر کنید، احتمال اینکه گرفتار باران‌های سنگین شوید، کمتر خواهد بود. 

نکات مهم در سفر به ویتنام 

اگر شما هم قصد سفر به ویتنام را دارید، حتماً قبل از سفر این نکات را مرور کنید:

نکات مهم در سفر به ویتنام 

  • چند دست لباس همراه خود داشته باشید: فرقی نمی‌کند چه فصلی را برای سفر به ویتنام انتخاب کنید، همیشه سعی کنید چند لایه لباس همراه خود داشته باشید تا در مواقع سرما یا گرما بتوانید لباس‌های خود را کم یا زیاد کنید.
  • قبل از وارد شدن به معابد و خانه ویتنامی‌ها کفش خود را در بیاورید.
  • هنگام بازدید از معابد، لباس مناسب بپوشید.
  • برای عکس گرفتن هرگز به مجسمه بودا پشت نکنید.
  • از آب شهر برای آشامیدن استفاده نکنید.
  • در انتخاب غذاخوری‌های خیابانی احتیاط کنید: غذا‌خوردن در دکه‌های محلی و خیابان‌های ویتنام، یکی از بهترین تجربه‌هایی است که در سفرتان می‌توانید به دست آورید. اما در انتخاب غذاخوری‌ها به بهداشت و وضعیت کارکنان مغازه دقت کنید. 
  • به رانندگی ویتنامی‌ها اعتماد نکنید: هنگام عبور از خیابان باید حسابی حواستان به اطراف باشد و فقط اگر تجربه رانندگی دارید، اسکوتر و موتور سیکلت اجاره کنید.
  • کلمه‌های پرتکرار زبان ویتنامی را یاد بگیرید تا بتوانید کمی با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. 

شماره تماس های ضروری که در سفر به ویتنام به آن‌ها احتیاج خواهید داشت:

  • پلیس: ۱۱۳
  • آتش نشانی: ۱۱۴ 
  • آمبولانس: ۱۱۵
  • کمک در شرایط اضطراری: ۱۱۲ 

سفر به ویتنام با تور بامبو اکوتور 

سفر به ویتنام با تور بامبو اکوتور یک تور ۱۳ روزه است که در آن، از معروف‌ترین شهرهای ویتنام مانند هوشی مین، دانانگ، نین بین و هانوی دیدن خواهیم کرد و با تجربه‌ای باور نکردنی از اقامت در کشتی کروز روی خلیج هالونگ بی، شب را به صبح می‌رسانیم. بازدید از تونل های جنگی ویتنام، عبور از روی دلتای مکونگ (Mekong Delta)، گشت و گذار در شهرهای هانوی و هوشی مین و دانانگ، قدم زدن روی تپه‌های باناهیل (Ba Na Hill) و ماهیگیری در کنار محلی‌های روستای Cam Thanh، تنها برخی از جذابیت‌های تور ویتنام بامبو اکوتور است. 

اگر هنوز موفق به بازدید از این بهشت آسیایی نشدید، پیشنهاد می‌کنیم خاطرات امسال خود را با سفر به ویتنام کامل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید