آرژانتین, پاتاگونیا, راهنمای سفر, شیلی, مقالات

معرفی منطقه پاتاگونیا و جاذبه‌های گردشگری آن 

پاتاگونیا

در میان تمامی مقاصد توریستی سرشار از طبیعت زیبا، منطقه پاتاگونیا همواره جایگاه ویژه‌ای داشته است. این منطقه وسیع واقع در جنوب آرژانتین، میزبان جلوه‌های بی‌نظیری از دستاورد‌های خلاق طبیعت است. از دریاچه‌های فیروزه‌ای گرفته تا کوه‌های مرتفع پوشیده از یخ و سواحل پرتلاطم، هر کدام بخشی از شگفتی‌های پاتاگونیا را به نمایش می‌گذارند. برای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در قلب این سرزمین بکر، تور گردشگری بامبو گزینه ای ایده آل است.

معرفی منطقه پاتاگونیا 

منطقه پاتاگونیا واقعاً یک جواهر طبیعی منحصر بفرد در جنوب آمریکای جنوبی است که به عنوان “انتهای دنیا” شناخته می‌شود – به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص آن در جنوب‌ترین بخش قاره آمریکا، همراه با طبیعت بکر و چشم‌نواز آن.

مساحت آن حدود 900 هزار کیلومتر مربع، شامل بخش‌هایی از آرژانتین و شیلی و جمعیت آن در سال 2001 حدود 1.74 میلیون نفر بوده است. این منطقه از غرب و جنوب به رشته کوه آند و از شرق به دشت‌های پست محدود می‌شود.

معرفی شهر پاتاگونیا 

دارای طبیعت بی‌همتایی از جمله یخچال‌های طبیعی بزرگ، دریاچه‌های بلورین، کوه‌های برفی و دشت‌های وسیع به طور خلاصه، منطقه پاتاگونیا بی‌شک یکی از زیباترین و بکرترین مناطق طبیعی در جهان است که به حق لقب “انتهای دنیا” را یدک می‌کشد. حفاظت و نگهداری از این میراث طبیعی ارزشمند برای آیندگان بسیار مهم است.

فراموش نکنید که بخش‌های آن بین شیلی و آرژانتین تقسیم شده است. دو کشور در گذشته درگیر اختلافات مرزی در این منطقه بوده‌اند که گاهی به تنش‌ها و حتی درگیری‌هایی نیز منجر شده است و طی این درگیری بخشی از منطقه پاتاگونیا به آرژانتین داده شده است.

جاهای دیدنی منطقه توریستی پاتاگونیا

باریلوچه | Bariloche

باریلوچه یکی از زیباترین مناطق طبیعی در منطقه پاتاگونیا است و در شمال غربی آرژانتین و نزدیک به مرز با شیلی قرار دارد. فاصله آن با بوینس آیرس حدود 1600 کیلومتر است. باریلوچه به هفت دریاچه زیبا معروف است که در میان کوه‌های آند واقع شده‌اند. دریاچه Nahuel Hua Pi یکی از معروف‌ترین آن‌هاست. 

باریلوچه

امکانات متنوعی برای گردشگران در باریلوچه وجود دارد. از جمله اسکی در فصل زمستان، قایقرانی و شنا در دریاچه ها، پیاده روی در طبیعت بکر و بازدید از روستاهای کوچک.

باریلوچه به شکلات سازی هم معروف است. علاوه بر آن، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی برای لذت بردن از غذاهای محلی در این شهر وجود دارد و طیف گسترده‌ای از گزینه های اقامت از هتل ها گرفته تا اقامتگاه های بوم گردی و کمپینگ در باریلوچه موجود است.

اِل بلسون | El Bolson

ال بولسون یک جای توریستی پرطرفدار در فاصله ۱۲۰ کیلومتری باریلوچه در منطقه پاتاگونیای آرژانتین است. ال بولسون یک منطقه توریستی ثروتمند و پر رونق است که با فروش غذاهای منحصر به فرد و صنایع دستی محلی به موفقیت رسیده است. طرفداران این شهر کوهستانی از سراسر جهان برای صعود به قله‌های زیبای آن به این منطقه سفر می‌کنند.

اِل بلسون

ال بولسون مسیرهای امن کوهنوردی برای توریست‌ها ایجاد کرده است تا بتوانند به قله‌های مرتفع این شهر صعود کنند و مناظر فراموش نشدنی شهر روشن را از بالای کوه تماشا کنند. ال بولسون به عنوان مقصدی عالی برای طبیعت گردان و مسافران ماجراجو شناخته می‌شود که برای تجربه مناظر طبیعی شگفت انگیز منطقه پاتاگونیا به این منطقه سفر می‌کنند.

اِل چالتن | El Chaltén

روستای اِل چالتن در پاتاگونیای آرژانتین مکانی جذاب و پر از فعالیت‌های متنوع برای گردشگران است. اِل چالتن روستایی کوچک اما پر رونق است که انواع تفریحات و فعالیت‌های طبیعت گردی را در خود جای داده است.

پیاده روی در طبیعت بکر و جنگل‌های انبوه اطراف روستا، یکی از جذاب ترین گزینه ها برای گردشگران است. در اِل چالتن می‌توان چند روزی ماند و اسب سواری، خرید از فروشگاه‌های محلی و لذت بردن از غذاها و نوشیدنی‌های محلی را تجربه کرد.

اِل چالتن

کوه‌های اطراف روستا، مرکز فعالیت‌های ورزشی و ماجراجویانه مانند کوهنوردی، صخره نوردی و اسب سواری هستند. برای علاقه مندان به ماجراجویی در طبیعت، اِل چالتن مکانی ایده آل است. امکان شرکت در کلاس‌های آموزشی مربوط به این ورزش‌ها نیز وجود دارد.

پارک ملی یخچال طبیعی | Parque National los Glaciares

این پارک ملی بزرگترین پارک ملی آرژانتین و در سال 1981 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. پارک شامل بخش‌هایی از مناطق یخی پاتاگونیای جنوبی بوده و دارای 48 یخچال طبیعی بسیار چشمگیر است. یکی از معروف‌ترین یخچال‌های این پارک، یخچال پریتو مورنو است که سومین ذخیره آب شیرین در این منطقه به شمار می‌رود.

پارک ملی یخچال طبیعی

شهر ال کالافاته در فاصله 80 کیلومتری پارک قرار دارد و مبدا تورهای مختلف بازدید از این پارک ملی محسوب می‌شود. با وجود اینکه پارک از جنب و جوش خاصی برخوردار نیست، اما شکوه و عظمت یخچال‌های آن می‌تواند تجربه بسیار متفاوتی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورد.

استانسیا | Estancia

استانسیا یک منطقه زیبا واقع در پاتاگونیا است که به شما امکان تجربه زندگی همچون یک کابوی آمریکایی را می‌دهد. این منطقه در پارک ملی یخچال‌های طبیعی قرار دارد و در سال 1920 توسط یک مهاجر اهل کرواسی تأسیس شده است.

در استانسیا می‌توانید در مراتع سرسبز این منطقه زندگی کنید، در مسیرهای اسب‌سواری گردش نمایید و از مناظر چشمگیر استپ‌ها و دشت‌ها لذت ببرید. 

خلیج بوستامانته | Bahía Bustamante

خلیج بوستامانته واقع در پاتاگونیا، آرژانتین، یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی منحصر به فرد این منطقه است. اگرچه سواحل آرژانتین به طور کلی نمی‌توانند با سواحل کشورهای همسایه مانند برزیل رقابت کنند، اما خلیج بوستامانته استثنایی است.

این خلیج زیبا با صخره‌های سنگی در دل دریا شناخته می‌شود و به “دهکده جلبک دریایی” معروف است. این جلبک‌ها دارای مصارف دارویی بوده و بسیار با ارزش هستند. شما می‌توانید با دوچرخه یا اسب از حیات وحش این خلیج دیدن کنید و از آن لذت ببرید.

پورتو مادرین | Puerto Madryn

پورتو مادرین هم از مهم‌ترین مقاصد توریستی در منطقه پاتاگونیا محسوب می‌شود. این شهر ساحلی به دلیل نزدیکی به آب‌های گرم منطقه، مرکز اصلی تماشای وال‌ها و نهنگ‌ها در پاتاگونیا است.

Puerto Madryn

هر ساله، دوست‌داران این موجودات عظیم‌الجثه از سرتاسر جهان به پورتو مادرین سفر می‌کنند. برای تماشای این وال‌ها و نهنگ‌ها، تورهای مختلفی وجود دارد که شما را برای چندین ساعت به دل دریا می‌برند تا بتوانید از نزدیک این موجودات پر رمز و راز را تماشا کنید.

پورتو مادرین به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی خود و جذب بسیاری از علاقه‌مندان به تماشای وال‌ها و نهنگ‌ها، یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری در منطقه پاتاگونیا محسوب می‌شود. سفر به این شهر و تماشای این موجودات عظیم‌الجثه، تجربه‌ای ماندگار برای هر گردشگری خواهد بود.

 غار دست‌ها | Cueva de las Manos

غار دست‌ها یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منطقه پاتاگونیا در آرژانتین است. این غار در سال 1999 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

در این غار، نقاشی‌های سنگی و چند رنگه‌ای وجود دارد که به تاریخ حدود 7370 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این نقاشی‌ها توسط انسان‌های باستانی این منطقه بر روی دیواره‌های غار ثبت شده و خوشبختانه تا به امروز به خوبی باقی مانده‌اند.

در محل غار دست‌ها، متخصصان تاریخی حضور دارند تا به بازدیدکنندگان درباره این نقاشی‌های سنگی و تاریخ آن‌ها توضیح دهند. همچنین یک مرکز اطلاعات نیز در این منطقه وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را جذب این میراث تاریخی کند. لازم به ذکر است که در محل غار، امکان خرید غذا وجود ندارد، بنابراین توصیه می‌شود که خود غذا به همراه داشته باشید.

کامارونز | Camarones 

کامارونز (Camarones) یک دهکده کوچک در آرژانتین است و محل زندگی دوران کودکی خوان دومینگو پرون، رئیس جمهور محبوب آرژانتین در سال‌های 1946-1955 بوده است. خانه قدیمی او اکنون به یک موزه کوچک تبدیل شده است.

Camarones

این دهکده آرام و بکر دارای ساحل زیبا و کم‌تر دیده شده‌ای است که می‌تواند تجربه فراموش‌نشدنی برای بازدیدکنندگان باشد. کامارونز محلی است که می‌توان 25000 جفت پنگوئن و مرغان دریایی را مشاهده کرد. بنابراین کامارونز می‌تواند مقصد جذابی برای مسافران به پاتاگونیا باشد که به دنبال تجربه آرامش، طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی هستند.

پارک ملی Tierra del Fuego | پارک ملی تیرا دل فوئگو (زمین آتش)

پارک ملی تیرا دل فوئگو (زمین آتش)، یک جاذبه طبیعی بسیار زیبا و محبوب در منطقه پاتاگونیای آرژانتین است. پارک ملی Tierra del Fuego با کوه‌ها، دشت‌ها، جنگل‌های بارانی و سواحل وحشی، محیطی طبیعی و دست‌نخورده را به نمایش می‌گذارد.

پارک ملی Tierra del Fuego

این پارک زیستگاه گونه‌های متنوعی از گیاهان، پرندگان و پستانداران منطقه پاتاگونیا است، از جمله گوزن، روباه و پنگوئن‌ها. مناظر پارک شامل کوه‌های برفی، یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌ها و رودخانه‌های زیبا است که به طور قطع بازدیدکنندگان را شگفت‌زده خواهد کرد. پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی، قایق‌رانی، ماهیگیری و بازدید از سایت های باستان‌شناسی از جمله فعالیت‌های محبوب در این پارک است.

پارک ملی Torres del Paine | تورس دل پین

پارک ملی Torres del Paine یک جاذبه طبیعی بی‌نظیر در جنوب شیلی است که شهرت جهانی دارد. این پارک با چشم‌اندازهای دیدنی و تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری خود، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. 

یخچال‌های طبیعی پارک مانند Grey Glacier و Perito Moreno Glacier از جاذبه‌های اصلی آن به شمار می‌روند. آبگیرهای رنگارنگ و پرآب این پارک، همچون دریاچه‌های Pehoe و Nordenskjöld، چشم‌اندازی بسیار دیدنی را خلق کرده‌اند.

در این پارک می‌توان گونه‌های متنوعی از پستانداران مانند گوزن، گوانا و پوما را مشاهده کرد، همچنین تنوع قابل‌توجهی از پرندگان وجود دارد. پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی، کوهنوردی، قایق‌رانی و اسب‌سواری از جمله جذاب‌ترین فعالیت‌های این پارک است.

اوشایا | Ushuaia

Ushuaia شهری در جنوبی‌ترین قسمت آرژانتین و پاتاگونیا است که به عنوان “آخرین شهر دنیا” شناخته می‌شود. این شهر در استان Tierra del Fuego قرار دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در این منطقه به شمار می‌رود.

Ushuaia در کنار کوه‌های پوشیده از برف و یخچال‌های طبیعی قرار گرفته است و دریاچه‌های زیبا و رودخانه‌های متعددی در اطراف آن جریان دارند. از جمله مهم‌ترین موزه‌های Ushuaia می‌توان به موزه تاریخ دریانوردی، موزه بومیان بومی و موزه پارک ملی تیرا دل فوئگو اشاره کرد.

قایق‌سواری، اسکی، کوهنوردی، پیاده‌روی در طبیعت و بازدید از پارک‌های ملی از جمله فعالیت‌های محبوب در این شهر هستند. جالب است بدانید که تور‌های قطب جنوب با کشتی‌های کروز از این شهر می‌روند.

نتیجه‌گیری بامبو اکوتور

با تور گردشگری بامبو، می‌توانید به قلب این سرزمین بکر سفر کرده و از تماشای جلوه‌های خیره‌کننده طبیعت لذت ببرید. منطقه پاتاگونیا تجربه‌ای ماندگار را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم خواهد زد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید