راهنمای سفر, مقالات

کره جنوبی کجاست | همه چیز درباره کره جنوبی

کره جنوبی کجاست؟ همه چی درباره کره جنوبی

از تماشای تاریخ و فرهنگی غنی ۵ هزار ساله گرفته تا تجربه نوآوری‌های فوق مدرن، تور کره جنوبی یکی از بهترین تجربه‌های سفر برای شما خواهد بود. در سفر به کره جنوبی، با فرهنگ و تاریخی منحصربه‌فرد، غذاهای متفاوت و البته مردمانی شگفت‌انگیز و مهربان روبه‌رو خواهید شد. از دلایل دیگر محبوبیت کره جنوبی، موسیقی کی‌پاپ، درام‌های تلویزیونی و سینمای این کشور است که در سال‌های اخیر در سراسر دنیا به یک پدیده تبدیل شده و علاقه‌مندان را از سراسر دنیا به این کشور می‌کشاند.

این کشور بر خلاف همسایه خود، کره شمالی، یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا است و زندگی در آن و سفر به آن، تجربه‌ای متفاوت برای‌تان به ارمغان خواهد آورد. اما کره جنوبی کجاست؟ این سرزمین شگفتی‌ها چه ویژگی‌هایی دارد و چرا باید به آن سفر کنیم؟ در این مطلب با این کشور بیشتر آشنا می‌شویم.

فهرست

کره جنوبی کجاست؟

کره جنوبی با نام رسمی جمهوری کره (ROK) کشوری در شرق آسیا است که بخش جنوبی شبه جزیره کره را تشکیل می‌دهد. اگر دقیقا بخواهیم بدانیم کره جنوبی کجاست، با نگاهی به نقشه جهان خواهیم دید که کشور کره جنوبی از شمال با کره شمالی، از غرب با دریای زرد و از شرق با چین همسایه است و قسمت جنوبی آن نیز به تنگه کره و دریای چین شرقی محدود می‌شود. پایتخت کره جنوبی، شهر سئول (Seoul) است که بزرگ‌ترین شهر این کشور به شمار می‌رود؛ یکی از مدرن‌ترین و زیباترین شهرهای آسیایی. کره جنوبی کشور پر جمعیتی است و بر خلاف همسایه خود کره شمالی، یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود که از نظر اقتصادی، به پیشرفت قابل توجهی دست یافته و یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان را به نام خود کرده است.

با کشور کره جنوبی بیشتر آشنا شویم

  • جمعیت کره جنوبی: تا سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۵۱ میلیون نفر
  • مساحت کره جنوبی: بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع
  • زبان مردم کره جنوبی: زبان کره‌ای (هانگول)
  • واحد پول کره جنوبی: وون کره
  • دین مردم کره جنوبی: کره جنوبی، دین رسمی ندارد و بیش از نیمی از مردم این کشور اعتقادات مذهبی ندارند. اما به‌طور کلی در این کشور ادیانی چون مسیحیت، بودیسم و کنفسیونیسم و اسلام دیده می‌شود.

رفتار مردم کره جنوبی با ایرانیان

مردم کره مهربان و خوش برخورد هستند و به یکدیگر احترام می‌گذارند. به‌عنوان مثال، آن‌ها هنگام ملاقات یکدیگر، به هم تعظیم می‌کنند و گاهی اوقات به هم دست می‌دهند. در سال‌های اخیر، به‌دلیل شهرت این کشور در عرصه هنر و موسیقی، مردم کره با مسافران بین‌المللی نیز رفتار دوستانه‌ای دارند. به‌طور کلی، رفتار مردم این کشور با خارجی‌ها، از جمله مسافران ایرانی، بسیار خوب است و با خارجی‌ها با مهمان‌نوازی برخورد می‌کنند. اغلب مردم این کشور، ایرانی‌ها را می‌شناسند و به‌ندرت اتفاق می‌افتد که مسافران ایرانی در سفر به کره، تجربه بدی از مردم این کشور به دست آوردند.

قوانین عجیب کره جنوبی

کره جنوبی کشور بسیار شگفت‌انگیزی است؛ به‌طوری که تا به آن سفر نکنید نمی‌توانید به شگفتی‌های آن پی ببرید. در این کشور با مردمانی چشم‌بادامی و مهمان‌نواز روبه‌رو خواهید شد که ممکن است برخی از رفتارهای‌شان برای‌تان عجیب باشد. مثلا در کره کمتر دیده می‌شود که مردم برای اعمالی مانند باز نگه داشتن درها و یا برخورد با یکدیگر در خیابان، از یکدیگر عذرخواهی کنند. ممکن است چنین امری شما را متعجب کند، اما در حقیقت چنین مسائلی در کره عادی است و نشان از بی‌احترامی مردم این کشور نیست.

همچنین غذا خوردن پرسروصدا و بلند صحبت کردن هنگام غذا خوردن نیز یک امر عادی در کره جنوبی است؛ در واقع، اگر در سفر به کره، می‌بینید که در رستوران‌ها مردم با صدای بلند حرف می‌زنند، نشانه‌ شاد بودن و لذت بردن آن‌ها از غذاهای خوشمزه است. همچنین فراموش نکنید که هورت کشیدن نودل، یک امر بسیار عادی است و حتی نشان می‌دهد که آن‌ها از غذای خود لذت می‌برند. پس اگر به سندرم میسوفونیا یا صدابیزاری دچار هستید، باید در سفر به کره جنوبی کمی با تساهل بیشتر به مردم برخورد کنید! علاوه بر رفتارهای اجتماعی، در کره برخی قوانین عمومی نیز وجود دارد که برای مردم نقاط مختلف جهان عجیب‌و‌غریب است. اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید یا حتی اگر می‌خواهید درباره کره جنوبی بیشتر بدانید، در ادامه با برخی از قوانین عجیب کره جنوبی و رسوم جالب و باورنکردنی این کشور بیشتر آشنا شوید:

۱. محاسبه سن از یک سالگی!

در کره جنوبی، نوزادان تازه متولد شده یک ساله در نظر گرفته می‌شوند. در واقع سن نوزادان در روز اول سال نو میلادی به سن اصلی آن‌ها اضافه می‌شود، نه در روز تولدشان. به همین دلیل اگر دو کودک همزمان یکی در کره جنوبی و دیگری در کشوری دیگر متولد شوند، سن آن‌ها متفاوت است!

۲. ترجیحا تتو ممنوع!

داشتن تتو یا خالکوبی در کره جنوبی غیرقانونی نیست، اما داشتن آن ممکن است شما را از ورود به برخی جیم‌جیل‌بانگ‌ها یا jjimjilbang (سوناهایی که به غیر از استخر و حمام آب‌گرم، محل خواب نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند) و حمام‌های عمومی بزرگ، منع کند. بیشتر تتو‌ها در کره جنوبی به‌صورت غیرقانونی انجام می‌شود و بر اساس قوانین کره، خالکوبی باید توسط پزشک دارای مجوز انجام شود.

۳. در فضای عمومی سیگار نکشید!

بر اساس قوانینی که در چند سال گذشته در کره جنوبی به تصویب رسیده، سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی بسیار دشوار شده است. بر اساس این قوانین، سیگار کشیدن در بارها، کافه‌ها و رستوران‌ها، و همچنین بسیاری از مناطق سرپوشیده دیگر مانند ایستگاه مترو و حتی برخی خیابان‌های تعیین‌شده، فروشگاه‌ها و چندین منطقه گردشگری ممنوع است.

۴. عدد ۴ بدشگون است!

در کره جنوبی عدد ۴ نماد بدشانسی است. در آسانسورهای کره، شما برای رفتن به طبقه چهارم به‌جای عدد ۴، حرف F را خواهید دید. در چین و ژاپن نیز، عدد ۴ با بدبختی یا مرگ برای مردم یادآوری می‌شود. تقریبا شبیه آن چیزی که ما ایرانی‌ها درباره عدد ۱۳ فرض می‌کنیم.

۵. گوگل مپ در کره ممنوع!

اگر می‌خواهید به کره جنوبی سفر کنید، باید بدانید که اپلیکیشن مسیریابی «گوگل‌مپ» در این کشور غیرقابل دسترس است! در واقع، گوگل به داده‌های جغرافیایی کره جنوبی دسترسی ندارد؛ چرا که دولت کره به‌دلایل امنیتی اجازه نمی‌دهد که این داده‌ها در سرورهای خارجی یا شرکت‌های خارجی ذخیره شوند. در صورت استفاده از گوگل‌مپ در این کشور، فقط می‌توانید برخی از وسایل حمل‌ونقل عمومی را مشاهده کنید، اما هیچ مسیری برای رانندگی یا پیاده‌روی را نمی‌توانید ببینید!

۶. بازی‌های آنلاین تحت شرایط خاص!

در کره جنوبی امکان انجام بازی‌های آنلاین، تنها تحت شرایط خاصی مجاز است. در این کشور کودکان زیر ۱۶ سال اجازه انجام بازی‌های آنلاین از نیمه شب تا ۶ صبح را ندارند. این قانون با نام «قانون سیندرلا» شناخته می‌شود و بر اساس آن، اتصال اینترنت حساب‌های کودکان زیر ۱۶ سال به سرورهای بازی‌های کره‌ای قطع می‌شود.

۷. مردان در کره ریش ندارند!

مانند مردان کشورهای دیگر، مردان کره‌ای نیز می‌توانند ریش بگذارند، اما معمولاً آن‌ها صورت بدون مو را ترجیح می‌دهند. بنابراین، در سفر به کره ممکن است شما به‌ندرت مردان را با ریش ببینید. البته توجه کنید که رشد مو در صورت و بدن مردان کره‌ای کمی متفاوت‌تر است که این موضوع می‌تواند به‌دلیل فرآیندهای تکاملی، شرایط آب‌و‌هوایی و غیره باشد.

۸. روز سیاه مجردها!

در کره، افراد مجرد روز ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) را به‌نام روز سیاه (Black Day) جشن می‌گیرند که برعکس روز ولنتاین و روز سفید است. در این روز، مجردهای کره‌ای دور هم جمع می‌شوند، لباس سیاه می‌پوشند و در حالی که نودلی با سس لوبیا سیاه می‌خورند، مجرد بودن خود را به یکدیگر تسلیت می‌گویند! همچنین جالب است بدانید که در کره جنوبی، زنان در روز ولنتاین به مردان شکلات هدیه می‌دهند و مردان نیز در روز ۱۴ مارس که روز سفید نام دارد، به زنان شکلات می‌دهند.

جاهای دیدنی کره جنوبی

اینجا، کشور تضادها است! از جاذبه‌های گردشگری سنتی و تاریخی گرفته تا دیدنی‌ های مدرن و پیشرفته، جاهای دیدنی کره جنوبی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در سفر به کره جنوبی، می‌توانید از معابد بودایی و کاخ‌های سلطنتی دیدن کنید و از سوی دیگر، در دل سئول، آسمان‌خراش‌های مدرن را ببینید یا به جزایر زیبای این کشور بروید. اگر علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ کره‌ای هستید، دیدن این جاهای دیدنی کره را از دست ندهید:

  • کاخ چانگ دیوک گونگ (Changdeokgung)

دیدنی‌های کره جنوبی | کاخ چانگ دیوک گونگ Changdeokgung
  • مجموعه کاخ‌‌های گیونگ بوکونگ (Gyeongbokgung)
  • موزه ملی کره
  • معبد بولگوکسا (Bulguksa)
دیدنی‌های کره جنوبی | کاخ بولگوکسا
  • معبد هائینسا (Haeinsa)

اگر هم دوست دارید از دیدنی‌های مدرن کره دیدن کنید، می‌توانید از این جاذبه های گردشگری کره جنوبی دیدن کنید:

  • برج سئول
  • مرکز تفریحی لوته ورلد (Lotte World)
دیدنی‌های کره جنوبی | لوته ورلد
  • برج جهانی لوته (Lotte)
  • کتابخانه‌ استارفیلد (Starfield)
  • آکواریوم کوئکس
دیدنی‌های کره جنوبی | آکواریوم کئوکس

اگر هم طرفدار طبیعت و جزایر دیدنی هستید، این جاهای دیدنی طبیعی کره جنوبی را از دست ندهید:

  • پارک ملی و دریایی هالیئو (Hallyeo)

  • جزیره ججو (Jeju)
دیدنی‌های کره جنوبی | جزیره ججو
  • پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan)
  • گرند پارک سئول
  • مرکز خرید کوئکس
  • قله طلوع

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتر درباره جاهای دیدنی کره جنوبی به دست آورید، می‌توانید مطلب «دیدنی‌های کره جنوبی» را مطالعه کنید. اما برای سفر به کره جنوبی و آشنایی با کشور کره جنوبی، پیشنهاد می‌کنیم تور کره جنوبی بامبو را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید