راهنمای سفر, ژاپن, مقالات

بهترین زمان سفر به ژاپن + تاریخ جشنواره های ژاپن

تور ژاپن

ژاپن، کشوری با فرهنگ و تمدن کهن، یکی از محبوب‌ترین کشورهای شرق آسیا است که هر سال گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا جذب می‌کند. با وجود آنکه این کشور چهار فصل است، اما پیدا کردن بهترین زمان سفر به ژاپن، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران برای سفر به این کشور است وچه بهتر اگر در زمان سفر شما به این کشور مصادف باشد با تاریخ جشنواره ژاپن که بسیار متنوع و جذاب هستند. اگر قصد سفر به این کشور سفر را دارید، تور ژاپن بامبو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. همچنین، اگر می‌خواهید بهترین زمان برای سفر به ژاپن را انتخاب کنید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا با بهترین فصل سفر به ژاپن آشنا شوید.

فهرست

بهترین زمان سفر به ژاپن

وقتی اسم ژاپن را به گوشمان می‌خورد، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، شکوفه های گیلاس است. به همین دلیل، بسیاری از گردشگران دنیا، فصل شکفتن شکوفه های گیلاس در فصل بهار را بهترین زمان برای سفر به ژاپن می‌دانند. به‌طور کلی، از نظر بسیاری از گردشگران، بهترین زمان سفر به ‌ژاپن، اوایل فصل بهار، ماه‌ مارچ تا اوایل آوریل و فصل پاییز، اواخر ماه اکتبر تا نوامبر است. اما در واقع، بهترین زمان رفتن به ژاپن، بیشتر به هدف از سفر و فاکتورهای دیگری بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

فاکتورهای تعیین کننده بهترین زمان برای سفر به ژاپن

ژاپن کشوری جزیره‌ای در آسیای شرقی واقع در شمال غربی اقیانوس آرام است. این کشور به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خود، یک اقلیم چهار فصل دارد و تنوع اقلیمی در بخش‌های مختلف این کشور موج می‌زند. به‌‌همین دلیل، هر سال ژاپن انواع پدیده‌های اقلیمی مختلفی مانند مانسون، طوفان، سونامی و غیره را تجربه می‌کنند.

علاوه بر آن، به‌دلیل فرهنگ مردم ژاپن، جشن‌ها و فستیوال‌های سنتی و ملی متعددی در این کشور برگزار می‌شود؛ رویدادهایی که با استقبال گردشگران خارجی روبه‌رو می‌شوند. 

بنابراین ۲ فاکتور مهم در تعیین بهترین فصل سفر به ژاپن عبارت است از:

  • آب و هوا
  • جشن‌ها و فستیوال‌ها

بهترین ماه سفر به ژاپن بر اساس آب و هوا

آب و هوای ژاپن در تابستان بسیار گرم و شرجی و در زمستان نیز برفی و سرد است. اما از نظر بسیاری از گردشگران، بهار و پاییز به لحاظ کیفیت آب و هوایی، بهترین زمان سفر به ژاپن است. 

اوایل بهار، فصل بیرون آمدن شکوفه‌های گیلاس در ژاپن است؛ در واقع ماه مارس، به‌لطف آغاز شکوفه‌دهی درختان گیلاس و گرم‌تر شدن هوا، بهترین زمان برای رفتن به ژاپن به شمار می‌رود. در ماه‌های اکتبر و نوامبر‌ نیز یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های طبیعت فصل پاییز را می‌توانید در ژاپن مشاهده کنید. در این فصل، برگ درختان به رنگ‌های قرمز و نارنجی درمی‌آیند و مناظر باشکوه و خیره‌کننده‌ای در شهرهای ژاپن خلق می‌کنند.

بهترین زمان برای سفر به ژاپن بر اساس رویدادها

همان طور که گفتیم، ژاپن به‌دلیل فرهنگ غنی خود، به برگزاری فستیوال‌ها و جشن‌های مختلفی معروف است. این رویدادها، هر سال گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به ژاپن دعوت می‌کند. در واقع، بسیاری از گردشگرانی که هدفشان از سفر، آشنایی با فرهنگ کشور مقصد است، بهترین زمان سفر به ژاپن را بر اساس برگزاری فستیوال‌ها، جشنواره‌ها و رویدادها تنظیم می‌کنند. بیایید در ادامه با برخی از معروف‌ترین فستیوال های ژاپن آشنا شویم.

رویدادهای فصل بهار در ژاپن

فصل بهار هم از لحاظ آب و هوایی و هم از لحاظ برگزاری رویدادهای مختلف، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر به ‌ژاپن است. اما چه رویدادهایی در فصل بهار، در ژاپن برگزار می‌شود؟ 

فستیوال شکوفه های گیلاس

از نیمه دوم ماه مارس تا نیمه اول ماه آوریل رویدادی به نام ساکورا (Sakura) یا شکوفه های گیلاس در ژاپن برگزار می‌شود؛ اگر می‌خواهید در این رویداد شرکت کنید، بهترین زمان برای سفر به ژاپن، ماه‌های آوریل و می است.

بهترین زمان سفر به ژاپن ساکورا در کیوتو

هفته طلایی

هفته طلایی ژاپن (Golden Week) یکی از مهم‌ترین تعطیلات ملی این کشور است؛ در این تعطیلات، جشن‌ها و رویدادهای خاصی در شهرهای ژاپن، به‌ویژه توکیو برگزار می‌شود. هفته طلایی ژاپن، روزهای ۲۹ آوریل تا ۵ می (۹ تا ۱۵ اردیبهشت) را دربرمی‌گیرد.

فستیوال انیمیشن ژاپن

صنعت انیمه، یکی از معروف‌ترین صنایع کشور ژاپن است. هر سال در شهر توکیو فستیوالی به نام Anime Japan برگزار می‌شود؛ فستیوالی که با استقبال بی‌نظیری از سوی علاقه‌مندان به هنر انیمه و انیمیشن رو‌به‌رو است. بنابراین، اگر به انیمیشن علاقه‌مندید، ماه مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین) زمان برگزاری این فستیوال، بهترین زمان برای سفر به ‌ژاپن برای شما است. 

فستیوال آئویی

فستیوال آئویی یا Hollyhock Festival، هر سال در روز ۱۵ ماه می (۲۵ اردیبهشت) برگزار می‌شود. در این فستیوال، بیش از ۵۰۰ نفر از ژاپنی‌ها لباس‌های سنتی این کشور را می‌پوشند و از کاخ سلطنتی تا Kamo Shrines را پیاده طی می‌کنند. 

فستیوال آئویی ژاپن

رویدادهای فصل تابستان در ژاپن

تابستان در ژاپن بسته به موقعیت مکانی از ژوئن تا اواسط سپتامبر طول می‌کشد. تابستان‌های ‌ژاپن گرم و مرطوب است و دمای هوا در شهرهای مختلف آن بین ۲۱ تا ۳۲ درجه سانتیگراد متغیر است. در این فصل نیز رویدادها و فستیوال‌های بسیاری در ژاپن برگزار می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

فستیوال آتش‌بازی رود سومیدا

یکی از جشنواره‌های جذاب ژاپن در فصل تابستان، جشنواره آتش‌بازی است که در اطراف رود سومیدا (Sumida) در آساکوسا و موکوجیما توکیو برگزار می‌شود. این رویداد، هر سال در آخرین شنبه ماه جولای (هفته اول مرداد) برقرار است.

فستیوال گیون

گیون (Gion Matsuri) یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین جشنواره‌های ژاپن است که هر سال در ماه جولای (تیر ماه) در کیوتو برگزار می‌شود. ریشه‌ این فستیوال، به دوران تطهیر خدایانی باز می‌گردد که تصور می‌شد باعث بروز زلزله و سیل در این منطقه هستند.

فستیوال دایمونجی گزان اوکریبی

فستیوال دایمونجی گزان اوکریبی (Daimonji Gozan Okuribi) در کوهستان‌های اطراف شهر کیوتو در ۱۶ آگوست هر سال (۲۵ مرداد) برگزار می‌شود. طی برگزاری این جشنواره، آتش‌بازی‌های بزرگی بر فراز کوه‌ها انجام می‌شود که برای مردم و گردشگران دنیا جذابیت‌ بسیاری دارد.

رویدادهای فصل پاییز در ژاپن

همان‌طور که گفتیم، در انتخاب بهترین فصل برای سفر به ژاپن، پاییز یکی از بهترین گزینه‌ها است. علاوه بر دمای هوای مناسب و زیبایی‌های فصل پاییز در ژاپن، در این دوران رویدادهای بسیاری نیز در ژاپن برگزار می‌شود که در اینجا به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

فصل پاییز ژاپن

فستیوال جیدای

جشنواره جیدای (Jidai Matsuri) یکی از بهترین جشنواره‌ها برای نمایش فرهنگ سنتی ژاپن است. این جشنواره، هر سال در ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) در شهر کیوتو برگزار می‌شود. جشن و پای‌کوبی و رژه با لباس‌های سنتی، مهم‌ترین ویژگی این فستیوال است.

فستیوال بین المللی فیلم توکیو

جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو را می‌توان یکی از ۱۲ جشنواره فیلم بزرگ دنیا دانست که در اکتبر (اوایل آبان) هر سال در شهر توکیو و در دو منطقه روپونگی و شیبویا این شهر برگزار می‌شود.

روز فرهنگ

روز فرهنگ ژاپن (Bunka no Hi) یکی جاذبه های توریستی ژاپن برای عاشقان فرهنگ‌های مختلف است. هر سال در روز ۳ نوامبر (۱۲ آبان) که روز فرهنگ ژاپن است، فستیوال‌ها و جشنواره‌های بسیاری با هدف شناساندن فرهنگ سنتی ژاپنی‌ برگزار می‌شود که برای گردشگران بسیار جالب توجه است.

رویدادهای فصل زمستان در ژاپن

زمستان ژاپن، برای افرادی که علاقه‌مند به طبیعت زمستانی هستند، انتخاب بسیار مناسبی است. همچنین اگر می‌خواهید تعطیلات سال نوی میلادی باشکوهی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان به این کشور سفر کنید. بیایید در ادامه با فستیوال‌های زمستانی ژاپن آشنا شویم.

کریسمس و سال نو میلادی

به مناسبت کریسمس، مغازه‌ها و فروشگاه‌های ‌ژاپن با دکوراسیون کریسمسی تزئین می‌شوند؛ مردم بیشتر وقت خود را با یکدیگر سپری می‌کنند و به دید و بازدید و مهمانی می‌روند. همچنین، شب سال نوی میلادی از مهم‌ترین تعطیلات ژاپن است. هر سال در شب ۳۱ دسامبر، مردم سراسر ژاپن به جشن و پای‌کوبی می‌پردازند، فروشگاه‌ها تعطیل می‌شوند و آتش‌بازی‌ها و جشن‌های مختلفی در اقصی نقاط این کشور برگزار می‌شود.

روز ملی

هر سال در تاریخ ۱۱ فوریه روز بزرگداشت تأسیس ژاپن (National Foundation Day) در این کشور جشن گرفته می‌شود. در این جشن، به قدرت نشستن اولین امپراتوری تاریخ کشور (امپراتور جینمو) گرامی داشته می‌شود.

فصل اوج سفر در ژاپن

برخی از ایام سال، فصل اوج سفر ژاپن شناخته می‌شوند و دانستن آن می‌تواند در انتخاب بهترین زمان سفر به ‌ژاپن، کمک‌کننده باشد. با شروع فصل اوج سفر، گردشگران بسیاری راهی ژاپن می‌شوند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند در ایام خلوت‌تر به این کشور سفر کنند. برخی از معروف‌ترین تاریخ‌ها که در آن‌ها با جمعیت زیاد گردشگران رو‌به‌رو می‌شوید، عبارت‌اند از:

  • تعطیلات سال نو
  • فصل شکوفه های گیلاس
  • هفته طلایی
  • فستیوال Obon

بدترین زمان برای سفر به ژاپن

آب و هوا در تعیین بهترین زمان برای سفر به ژاپن، عامل بسیار مهمی است. بنابراین، اگر آب و هوا اهمیت بسیاری برای‌تان دارد، به جز دو فصل بهار و پاییز، فصول دیگر شاید انتخاب مناسبی نباشد. همچنین برخی از زمان‌های سال، مانند اواخر آوریل تا اوایل می، به‌دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت در ژاپن، برای برخی از گردشگران جذاب نیست.

بدترین زمان سفر به ژاپن

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “بهترین زمان سفر به ژاپن + تاریخ جشنواره های ژاپن

دیدگاهتان را بنویسید