راهنمای سفر, ژاپن, مقالات

جاهای دیدنی ‌ژاپن از توکیو تا کیوتو

جاهای دیدنی ژاپن جنگل بامبو کیوتو

ژاپن، سرزمین آفتاب، یک مقصد شگفت‌انگیز است؛ جایی که سنت‌های چند صد ساله با فناوری‌های پیشرفته ترکیب می‌شود. جاهای دیدنی ‌ژاپن نیز آنقدر فراوان است که قطعا با یک بار سفر به ژاپن، نمی‌توان از همه آن‌ها دیدن کرد. بسیاری از گردشگرانی که برای بار اول، در تور ژاپن شرکت می‌کنند، از این موضوع متعجب می‌شوند که این کشور آسیایی کوچک چگونه هم یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی جهان است و هم تاریخ غنی و شگفت‌انگیزی دارد.

نظم شهرهای ژاپن، جمعیت بسیار این کشور و تکنولوژی بی‌مانند آن در کنار جاهای دیدنی ژاپن و مکان‌های سنتی و باستانی آن، برای گردشگران دنیا بسیار جذاب است. موزه‌ها، مراکز طبیعی و معابد باستانی این کشور، از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری ژاپن به شمار می‌روند. در ادامه این مطلب با برخی از جاذبه های گردشگری توکیو و کیوتو و دیگر شهرهای این کشور آشنا خواهیم شد. اما اگر علاقه‌مندید که به صورت گروهی به این کشور سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم همراه تور ژاپن بامبو شوید.

فهرست

جاهای دیدنی ‌‌ژاپن؛ از تاریخ تا طبیعت

از عمارت‌‌های سلطنتی و معابد شینتو و بودایی ژاپن گرفته تا آثار باقی‌مانده از جنگ‌ها، همچنین زیبایی‌های طبیعی این کشور مانند فصل شکوفه‌ های گیلاس ژاپن، بازدید از جاهای دیدنی ژاپن همانند یک ماجراجویی به‌یاد‌ماندنی است. در ژاپن آثار هنری بسیاری مانند مجسمه، نقاشی و سایر اشکال هنری نیز در موزه‌ها و گالری‌‌ها خواهید دید. 

آثار فاخر و کهن معماری که از هنر بودائی الهام گرفته شده است نیز، از دیگر جاذبه های دیدنی معروف ژاپن به شمار می‌روند. تقریبا همه مکان‌ های تاریخی ژاپن هنوز برای اهداف اصلی خود استفاده می‌شوند و در عین حال، در دسترس عموم نیز قرار دارند. از سوی دیگر، زیبایی های طبیعی ژاپن نیز در تمام طول سال تمامی ندارند و با جذابیت خاص خود در میان گردشگران محبوب هستند.

هنگام سفر به این کشور، با لیست بی‌پایانی از جاذبه‌های گردشگری، مکانهای دیدنی ‌ژاپن و تفریحات سرگرم‌کننده روبه‌رو خواهید شد که مطمئنا خاطرات بسیاری برای‌تان به ارمغان می‌آورد. بیایید در ادامه سری به شهرهای دیدنی ژاپن بزنیم و با جاهای دیدنی این کشور آشنا شویم.

شهرهای دیدنی ژاپن کدامند؟

ترکیب تاریخ غنی با فرهنگ مدرن، تنوع غذاها، شهروندانی منظم، وجود انواع راه‌های حمل‌و‌نقل درون‌شهری و انواع جاذبه‌ های گردشگری، مواردی هستند که در اغلب شهرهای دیدنی ژاپن دیده می‌شود. 

توکیو، پایتخت ژاپن یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیا است که هر ساله از گردشگران بسیاری میزبانی می‌کند. کیوتو نیز یکی از شهرهای مدرن ژاپن است و حتی برخی، آن را یکی از زیباترین شهرهای دنیا می‌دانند. کیوتو نیز در گذشته پایتخت ژاپن بود و به همین دلیل، بسیاری از جاذبه های گردشگری ژاپن را در خود جای داده است. در ادامه با برخی از جاهای دیدنی این دو شهر مهم کشور ژاپن آشنا خواهیم شد.

جاهای دیدنی ژاپن در توکیو

کاخ امپراتوری توکیو

کاخ امپراتوری توکیو یکی از جاهای دیدنی توکیو است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. این کاخ، بر ویرانه‌های قلعه‌ای قدیمی که در آتش و جنگ از بین رفته بود، ساخته شده و به‌خوبی فرهنگ و سنت ژاپن را نشان می‌دهد. کاخ امپراتوری توکیو، توسط باغ‌های سنتی، دیواره‌های سنگی و خندق‌های پرآب و طبیعتی زیبا، احاطه شده است و در فصل شکوفه‌های گیلاس، زیبایی دوچندانی دارد که همه گردشگران را به خود جذب می‌کند. 

گردشگران می‌توانند در همه طول سال از این جاذبه گردشگری ژاپن دیدن کنند. جذابیت و شگفتی‌های این کاخ به‌قدری است که پیشنهاد می‌کنیم یک روز کامل را به بازدید از آن اختصاص دهید.

کاخ سلطنتی توکیو

معبد سنسوجی

معبد سنسوجی (The Sensō-ji Temple) یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی شهر توکیو است. این معبد، تصویر زیبایی از تاریخ و فرهنگ ژاپن قدیم را به نمایش می‌گذارد و مقصدی محبوب برای آن دسته از افرادی است که دوست دارند درباره‌ فرهنگ و تاریخ بودایی بیشتر بدانند. معماری سنتی ژاپنی در این معبد، بسیار بی‌نظیر است و از بهترین بخش‌های آن می‌توان به دروازه کامیناری-مون (Kaminari-mon) اشاره کرد که یک فانوس کاغذی قرمز با ارتفاع ۳.۳ متر دارد.

معبد سنسوجی در محله آساکوسا (Asakusa) قرار دارد و برای رسیدن به آن، باید ابتدا از خیابان طولانی ناکامیزه (Nakamise) عبور کنید. در این خیابان دست‌فروش‌ها‌یی را خواهید دید که انواع ماسک، شانه‌های ساخته‌شده از آبنوس و چوب، اسباب‌بازی‌های چوبی، کیمونو، پارچه و دیگر سوغاتی‌های ژاپنی را به فروش می‌رسانند.

درخت آسمان توکیو

برج مخابراتی درخت آسمان توکیو یا Tokyo Skytree، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر توکیو است. این برج با ۶۳۴ متر ارتفاع، بلندترین سازه کشور ژاپن و دومین برج بلند جهان در زمان اتمام ساخت خود به شمار می‌رفت. این برج، دو تراس تماشا در ارتفاعات ۳۵۰ و ۴۵۰ متری دارد که بلند‌ترین تراس‌های تماشای ژاپن به شمار می‌روند. در این برج می‌توانید فعالیت‌های مختلفی انجام دهید؛ از جمله خرید در انواع بوتیک‌‌ها، نوشیدن چای و قهوه در کافه‌ها و ایستادن روی تراس و تماشای نمای ۳۶۰ درجه‌ای از توکیو.

موزه ملی توکیو

موزه ملی توکیو قدیمی‌ترین موزه ملی ژاپن، بزرگ‌ترین موزه هنر ژاپن و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنر در جهان به شمار می‌رود. این موزه با ۵ ساختمان مجزا، خانه ۱۱۰ هزار شی ارزشمند ژاپنی، چینی و هندی است. در موزه ملی توکیو، آثار هنری و باستانی بسیاری از جمله پارچه‌‌های قدیمی، سلاح‌‌های تاریخی، تجهیزات نظامی قدیمی، لباس‌‌های سنتی ژاپنی، کوزه و سرامیک‌ ژاپنی و چینی متعلق به قرون ۷ تا ۱۴ میلادی، نگهداری می‌شود.

موزه ملی توکیو

چهارراه شیبویا

حالا که قرار است از مناطق دیدنی ژاپن دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم که سری هم بزنید به محل فیلم‌برداری فیلم‌های معروف «سریع و خشن» و «گمشده در ترجمه». چهارراه شیبویا (Shibuya) یکی از رنگارنگ‌ترین و پرهیاهوترین نقاط شهر توکیو است که مراکز خرید، رستوران و سرگرمی‌های بسیاری در آن قرار گرفته است. شیبویا یکی از شلوغ‌ترین خطوط عابر پیاده در تمام دنیا را دارد و به‌عنوان نماد توکیو نیز شناخته می‌شود. شیبویا مرکز فرهنگی و مد جوانان نیز محسوب می‌شود و در خیابان‌های آن، مدهای جدید متولد می‌شوند.

چهارراه شیبویا توکیو

معبد میجی

معبد میجی (Meiji) یک بنای زیبا در توکیو است که در نزدیکی ایستگاه قطار هاراجوکو (Harajuku) قرار دارد. این معبد یکی از مکان‌های مقدس مذهب شینتو است که وقف ارواح پاک امپراتور میجی، بنیانگذار پایه‌های مدرنیته در ژاپن و همسرش یعنی امپراتریس شوکن، شده است. معبد میجی توسط جنگلی به وسعت ۷۰۰ هزار متر مربع احاطه شده است و با گل‌های زنبق، در فصل بهار بهشت را در ذهن بازدیدکنندگان تداعی می‌کند. جالب است بدانید که هر سال در این معبد، جشن‌ها و فستیوال‌های بسیاری برگزار می‌شود.

باغ ملی شینجوکو گیوئن

باغ ملی شینجوکو گیوئن (Shinjuku Gyoen)، یکی از محبو‌‌ب‌ترین و شلوغ‌ترین مناطق دیدنی ‌ژاپن است. این پارک ۵۸.۳ هکتار مساحت دارد و در آن حدود ۲۰ هزار اصله درخت کاشته شده که هزار و ۵۰۰ اصله از آن‌ها را درختان گیلاس تشکیل می‌دهند.

شینجوکو گیوئن در سال ۱۹۰۶ میلادی، به‌عنوان یک باغ سلطنتی ساخته شد، اما پس از جنگ جهانی دوم، با اعمال تغییراتی، به باغ ملی تبدیل کردند. درختان گیلاس باغ ملی شینجوکو گیوئن در فصل بهار، یعنی بهترین زمان سفر به ژاپن، بسیار رویایی می‌شود و جذابیت بسیاری برای گردشگران دارند. 

پارک و باغ وحش اوئنو

پارک و باغ وحش اوئنو (Ueno) به‌عنوان بزرگ‌ترین فضای سبز و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی توکیو شناخته می‌شود. باغ وحش اوئنو، با ۱۴.۳ هکتار مساحت، در سال ۱۸۸۲ افتتاح شد و قدیمی‌ترین باغ‌ وحش ژاپن به‌شمار می‌رود. برخی از حیوانات خاص مانند ماکاک‌های ژاپنی و قره‌غازهای وحشی در این باغ وحش زندگی می‌کنند. البته، بیش از همه اوئنو به‌دلیل داشتن پانداهای دوست‌داشتنی خود مورد توجه قرار می‌گیرد. علاوه بر مناظر طبیعی، در این پارک، معابد و موزه‌های متعددی نیز وجود دارد.

منطقه گینزا

اگر اهل خرید هستید، یکی از بهترین مکان‌ های ژاپن برای خرید کردن، منطقه گینزا (Ginza) است. این منطقه بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین منطقه خرید کشور ژاپن به شمار می‌رود که کالاهای گران‌قیمت و بهترین برندهای دنیا در آن به فروش می‌رسد. همچنین، این منطقه در توکیو به‌دلیل داشتن انواع رستوران‌، معماری خاص، چایخانه‌ها و تفریحات فراوان، بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

برج کابوکی زا یا تئاتر کابوکی زا

برج کابوکی‌زا (Kabukiza Tower) یا تئاتر کابوکی‌زا، در محله‌ گینزای توکیو قرار دارد. این برج به‌دلیل‌ اجرای نمایش‌های سنتی معروف کابوکی شهرت دارد. رقص کابوکی، از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین رسوم مردم ژاپن است و در حال حاضر نیز طرفداران بسیاری دارد. 

در این رقص، افراد با گریم‌های خاص، لباس‌های سنتی می‌پوشند. با وجود آنکه این نمایش‌ها به زبان ژاپنی انجام می‌شود، اما گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا ساعت‌ها به خود جذب می‌کند.

جاهای دیدنی ژاپن در کیوتو

قلعه نیجو

قلعه نیجو (Nijo Castle) یکی از جاهای دیدنی ژاپن در شهر کیوتو است که در سال ۱۶۰۳ توسط شوگون اول، بنیان‌گذار حکومت شوگون‌سالاری توکوگاوا، با هدف محافظت از قصر سلطنتی کیوتو ساخته شد. پس از سقوط حکومت شوگون‌سالاری توکوگاوا در سال ۱۸۶۷، از قلعه نیجو به‌عنوان کاخ امپراتوری استفاده شد و بعدها برای بازدید در دسترس عموم قرار گرفت.

این مجموعه چندین ساختمان دارد که آثار هنری قابل‌توجهی در آن‌ها نگهداری می‌شود. از جذاب‌ترین بخش‌های قلعه‌ نیجو می‌توان به دروازه شرقی و ورودی اصلی قلعه، هیگاشی اوتمون (Higashi Otemon) و دروازه داخلی یا کارامون (Karamon) اشاره کرد. مهم‌ترین ساختمان این قلعه نیز کاخ نینومارو (Ninomaru Palace) است که ۵ ساختمان جداگانه دارد. 

آراشی یاما

آراشی یاما (Arashiyama)، منطقه‌ای در حومه غربی کیوتو است که در میان گردشگران محبوبیت بسیاری دارد. این منطقه سرسبز و زیبا، در فصل بهار، یکی از بهترین زمان های سفر به ژاپن، با شکفتن شکوفه‌های گیلاس و در فصل پاییز با برگ‌های رنگارنگ خود به یکی از زیباترین مکان های ژاپن تبدیل می‌شود.

بناها و جاذبه‌های تاریخی بسیاری در منطقه آراشی یاما وجود دارند. همچنین، این منطقه، یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیاده‌روی در طبیعت و دوچرخه‌سواری است.

معبد فوشیمی ایناری

معبد فوشیمی ایناری (Fushimi-Inari)، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیوتو است. این معبد در سال ۱۴۹۹ ساخته شد و به عنوان معبد اصلی ایناری، خدای برنج، شناخته می‌شود. ساختمان اصلی معبد فوشیمی ایناری، یک مسیر ۴ کیلومتری با طاق‌های پرتقالی‌رنگ به نام توریی (Torii) دارد. یکی دیگر از دیدنی‌های جذاب این معبد، وجود تعداد زیادی مجسمه‌ روباه است که در گذشته آن را پیام‌آور خدایان می‌دانستند. 

قصر سلطنتی کیوتو

قصر سلطنتی کیوتو (Kyoto Imperial Palace) یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ های کیوتو است. این کاخ تا سال ۱۸۶۹ که امپراتوری و پایتخت ژاپن از کیوتو به توکیو منتقل شد، محل اقامت خاندان سلطنتی بوده است. این قصر در پارک بزرگ سلطنتی کیوتو قرار دارد؛ پارکی که علاوه بر قصر سلطنتی، قصر سنتو و چند جاذبه توریستی دیگر را نیز در خود جای داده است. دروازه‌های تزیین‌شده، ساختمان‌ها و اتاق‌های مهم از جمله تالار جشنواره‌های دولتی، اقامتگاه امپراتور، دادگاه و کتابخانه امپراتوری از برجسته‌ترین بخش‌های این کاخ محسوب می‌شوند.  

قصر سلطنتی سنتو

قصر سلطنتی سنتو (Sento Imperial Palace) مجموعه قصری در مجاورت قصر سلطنتی کیوتو است که در پارک سلطنتی کیوتو قرار دارد. این قصر محل زندگی امپراتوران بازنشسته ژاپن بوده است و اگر پادشاهی پیش از مرگ تخت سلطنت را ترک می‌کرد، در این منطقه اسکان داده می‌شد. ساختمان اصلی این کاخ در سال ۱۸۵۴ دچار آتش‌سوزی شد و مجددا بازسازی نشد. در عوض، قصر امیا (Omiya Palace) در سال ۱۸۶۷ در زمین‌های سنتو ساخته شد و اکنون محل اقامت شاهزاده فعلی ژاپن است.

معبد کینکاکوجی

معبد کینکاکوجی (Kinkaku-ji) یا عمارت طلایی به عنوان یکی از محبوب‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی ژاپن در کیوتو شناخته می‌شود. کینکاکوجی، یک معبد آیین بودایی ذِن در شمال کیوتو است که تمام نمای دو طبقه بالایی آن با ورقه‌های طلا پوشیده شده است و به همین دلیل، به آن عمارت طلایی می‌گویند. عمارت طلایی در قرن ۱۴ میلادی به‌عنوان ویلایی برای اقامت شوگون آشیکاگا یوشیمیتسو در زمان بازنشستگی ساخته شد. عمارت طلایی بر حوضچه‌ای بزرگ ساخته شده است و در اطراف آن، باغی زیبا، پاگودای سنگی قدیمی و همچنین یک چایخانه وجود دارد.

معبد کیومیزو

معبد کیومیزو (Kiyomizu Temple) در بخش شرقی کیوتو واقع شده و یکی از مهم‌ترین اماکن میراث جهانی یونسکو است. این معبد در سال ۷۸۰ میلادی در کیوتو ساخته شد و هنوز هم به‌عنوان یک معبد بودایی ژاپنی فعالیت می‌کند. این معبد، به الهه رحمت آیین بودایی اهدا شده است و مجسمه‌ او در این مکان به چشم می‌خورد.

معبد کیومیزو در میان منظره‌ فوق‌العاده‌ جنگل و کوه اوتووا (Otowa Mountain) قرار دارد. آبشار اوتووا (Otowa Waterfall) نیز با مناظر دیدنی و زیبای خود در مجموعه این معبد قرار دارد.

معبد سانجوسانگن

معبد سانجوسانگن (Sanjūsangen-dō) یا معبد رنگیواین (Rengyoin Temple) که به معبد ۳۳ طاقچه نیز معروف است، از مکان های دیدنی ژاپن در کیوتو به شمار می‌رود. این معبد نام خود را از ساختار نسبتا غیرمعمول خود گرفته است؛ نمای این معبد به ۳۳ طاقچه (سانجوسان) تقسیم شده و منعکس‌کننده این باور است که کانن (Kannon)، الهه‌ رحمت، می‌تواند ۳۳ شخصیت متفاوت داشته باشد. از جذاب‌ترین دیدنی‌های این معبد ۲۸ مجسمه خدایان نگهبان است که وجود آن‌ها ریشه در آیین هندو دارد. همچنین، این معبد بیش از هزار مجسمه دارد که ارتفاع برخی از آن‌ها به ۳ متر نیز می‌رسد. یکی از مهم‌ترین آثار هنری این معبد نیز مجسمه‌ بزرگ ۳.۵ متری کانن با هزار دست است.

موزه ملی کیوتو

موزه ملی کیوتو، از جاهای دیدنی کیوتو است که در سال ۱۸۹۷ ساخته شده. آثار این موزه بر هنر پست‌مدرن آسیا، به‌ویژه نمونه‌های ژاپنی آن متمرکز است. در این موزه، نمونه‌های متعددی از هنر تاریخی و هنر کاربردی نگهداری می‌شود و همچنین، محلی برای نمایشگاه‌های ثابت است.

موزه هنر شهری کیوتو

موزه هنر شهری کیوتو یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های هنری ژاپن است که در سال ۱۹۲۸ افتتاح شده. در این موزه نیز آثار هنری مهمی از تاکوچی سیهو (Takeuchi Seihō)، یکی از هنرمندان برجسته قرن ۲۱ میلادی ژاپن، به نمایش گذاشته می‌شود.

محله گیون

اگر دوست دارید در سفر به ژاپن، با یک گیشا ملاقات کنید، حتما سری به محله گیون (Gion) کیوتو بزنید. گیشا به زنانی گفته می‌شود که در گذشته برای رقص، آواز، سرگرمی و پذیرایی تربیت می‌شدند و کیمونو، لباس سنتی ژاپنی به‌همراه کفش‌های چوبی می‌پوشیدند. البته باید توجه کنید که دیدن گیشاها در این محله به این سادگی‌ها هم نیست و اغلب اجازه ندارید که از آن‌ها عکس بگیرید. 

این محله در حاشیه‌ شرقی رودخانه کاموگاوا قرار دارد و در آن، ترکیبی از معماری مدرن و تاریخی به چشم می‌خورد. وجود رستوران‌ها و چایخانه‌های متعلق به قرن ۱۷ میلادی، جذابیت این محله را دوچندان کرده است. عمارت نقره‌ای یا معبد گینکاکوجی (Ginkaku-ji Temple) متعلق به قرن ۱۵ میلادی و معبد چیون‌‌این (Chion-in Temple)، یکی از مشهورترین معابد ژاپنی، در این محله قرار دارند. 

مکان های دیدنی ژاپن برای اوتاکو ها

قبل از اینکه با مکان های دیدنی ژاپن برای اوتاکوها آشنا شویم، بهتر است اول بدانیم این عبارت به چه معناست و آیا شما یک اوتاکو هستید یا خیر؟ 

اوتاکو (Otaku) در زبان ژاپنی به کسی می‌گویند که دیوانه‌وار طرفدار و علاقه‌مند به چیز خاصی مانند انیمه، مانگا، انواع کلکسیون و موارد دیگر است. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید، در سفر به ژاپن چه دیدنی هایی برای شما جذاب خواهد بود؟ بیایید در ادامه با چند مورد از این مکانهای دیدنی ژاپن برای اوتاکوها آشنا شویم.

موزه جیبلی ژاپن

اگر از طرفداران صنعت انیمه ژاپن هستید و به انیمه‌های خاطره‌انگیزی مانند فوتبالیست‌ها، شهر اشباح (Spirited Away) و توتورو (Totoro) علاقه‌مندید، در سفر به ژاپن بازدید از موزه جیبلی (Ghibli) را از دست ندهید. جیبلی یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین استودیو‌های انیمیشن‌سازی در ژاپن است که بسیاری از انیمه‌های معروف ژاپنی در آن تولید شده است. 

با ورود به این موزه که در شهر میتاکا (Mitaka) در غرب توکیو قرار گرفته، وارد دنیای شگفت‌انگیز انیمشن‌های ژاپنی خواهید شد. همه پنجره‌ها و لامپ‌های موزه جیبلی، کار دست هستند و همه آثار این موزه نیز با کاراکترهای انیمیشن‌های استودیو جیبلی و نقش گل‌و‌گیاه، رنگ‌آمیزی و طراحی شده‌اند. 

منطقه آکیهابارا

اگر دوست دارید به یکی از محله‌های درخشان و پررونق توکیو سر بزنید، منطقه آکیهابارا (Akihabara) بهترین گزینه است. در آکیهابارا که به محله‌ الکتریکی نیز معروف است، از انیمه و مانگا گرفته تا کتاب‌های کمیک و بازی‌های ویدیویی متنوع، پیدا می‌شود. این محصولات در فروشگاه‌ها و ساختمان‌هایی زیبا و رنگارنگ به‌ فروش می‌رسند و رنگ و رونق آن برای گردشگران بسیار جذاب است؛ به‌طوری که حتی اگر به‌ بازی‌های یارانه‌ای یا انیمیشن علاقه نداشته باشید نیز با قدم‌زدن در آن، لذت خواهید برد!

کافه پوکمون

پوکمون (Pokémon) یک کافه رستوران در شوکو (Chuo-ku) در توکیو است که با پوکمون‌های بسیاری تزئین شده است. پوکمون یک مجموعه انیمه طولانی است که توسط شرکت نینتندو خلق شده و طرفداران بسیاری دارد. اگر طرفدار پوکمون هم نباشید، این کافه برای‌تان جذابیت بسیاری خواهد داشت؛ در منوی آن انواع خوراکی‌های الهام‌گرفته شده از پوکمون و با طراحی‌های پوکمونی (بیش از همه پیکاچوی محبوب) دیده می‌شود.

موزه انیمیشن سوگینامی

موزه انیمیشن سوگینامی (Suginami) در شهر سوگینامی با بیش از ۷۰ استودیو تولید انیمیشن، یکی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی ژاپن برای اوتاکوها است. در موزه انیمیشن سوگینامی، می‌توانید ببینید که چگونه یک سریال از طراحی اولیه تا پخش، آماده می‌شود. همچنین، در نمایشگرهای راهروهای این موزه می‌توانید تاریخچه صنعت انیمه ژاپن را ببینید.

موزه انیمیشن توئی

شهر نریما، زادگاه انیمیشن‌های ژاپنی است. در فاصله کوتاهی از این شهر، موزه انیمیشن توئی (Toei) قرار دارد که از مهم‌ترین مکان های دیدنی ژاپن برای اوتاکو ها به شمار می‌رود. در بخش مرکزی این موزه، تابلویی قرار دارد که نمادهایی از نمایش‌ها و فیلم‌های ۶۰ سال پیش را نمایان می‌کند. در قسمت‌های دیگر این موزه نیز می‌توانید مجسمه‌هایی در اندازه واقعی از شخصیت‌های انیمیشنی ببینید و با آن‌ها عکس بگیرید.

تفریحات ژاپنی ها

ژاپن از جمله کشورهایی است که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری متنوع، با تفریحات و سرگرمی‌های ویژه‌ای نیز از گردشگران استقبال می‌کند. اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید، شاید بد نباشد که برخی از تفریحات ژاپنی ها را نیز تجربه کنید. بیایید در ادامه نگاه کوتاهی به برخی از تفریحات ژاپنی بیندازیم.

کارائوکه

مردم ژاپن علاقه بسیاری به کارائوکه (Karaoke) دارند. کاراکوئه نوعی سرگرمی است که در آن یک خواننده تازه‌کار، با میکروفن روی موسیقی ضبط‌شده‌ای می‌خواند. با سفر به ژاپن، می‌توانید به اتاق‌های کارائوکه خصوصی بروید و آواز بخوانید.

پاچینکو

پاچینکو (Pachinko) یک بازی ژاپنی و از جمله تفریحات ژاپنی هاست که مردم این کشور علاقه بسیاری به آن دارند. پاچینکو ماشینی است که با توپ‌های کوچک کار می‌کند؛ بازیکنان برای بازی، باید توپ‌ها را به‌ مسیر درست هدایت کنند تا در جریان بازی، توپ‌ها برنده یا بازنده شوند.

کافه حیوانات

در ‌ژاپن و به‌ویژه توکیو، تعداد زیادی کافه حیوانات وجود دارد که امکان همنشینی با حیوانات را برای‌تان فراهم می‌کند. کافه‌های حیوانات ژاپنی، یک ناهار ساده یا یک سرو یک قهوه معمولی را به یک تجربه هیجان‌انگیزی تبدیل می‌کنند که به شما امکان می‌دهد با حیوانات بازی کنید و از غذاها و نوشیدنی‌های محلی لذت ببرید. 

خیابان رامن

رامن (Ramen)، یکی از غذاهای ملی ژاپن است که با نودل تهیه می‌شود. اگر دوست دارید در سفر به ‌ژاپن، رامن‌های ژاپنی را امتحان کنید، حتما سری به خیابان رامن در توکیو بزنید. در این خیابان می‌توانید انواع رامن‌ها را با طعم‌های مختلف، بچشید و لذت ببرید.

باغ‌های ژاپنی

هرچند که جاهای دیدنی ژاپن بسیار متنوع است، اما بازدید از باغ‌های ژاپنی گزینه‌ای است که نباید از دست بدهید؛ چرا که جز مهمی از تفریحات ژاپنی ها است. برای مثال، در توکیو چندین باغ ژاپنی بسیار جذاب وجود دارد که هر موقعی از سال زیبا هستند، اما بهترین زمان‌ برای بازدید از آن‌ها اوایل بهار، فصل شکوفه‌ های گیلاس ژاپن و اواخر پاییز است.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “جاهای دیدنی ‌ژاپن از توکیو تا کیوتو

  1. ستاره میرزایی گفت:

    عاشق این کشورم
    عشقم به این کشور بیش از اندازه هس

    1. شهروز اسماعیلی گفت:

      امیدوارم که بتونید در اولین فرصت به دیدن این کشور برید

دیدگاهتان را بنویسید