راهنمای سفر, کره جنوبی, مقالات

جاهای دیدنی کره جنوبی | ۲۰ جاذبه از سئول تا بوسان

جاهای دیدنی کره جنوبی

اگر می‌خواهید به هزاران سال قبل سفر کنید و در عین حال پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین امکانات روز دنیا را تجربه کنید، سفر به کره جنوبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. جاهای دیدنی کره جنوبی تنوع بسیاری دارد؛ به‌طوری که شاید با یک بار سفر به این کشور، نتوانید از همه جاذبه‌ های گردشگری آن بازدید کنید. مکان‌ هایی مانند کاخ چانگ دیوک گونگ، کاخ گیونگ بوک گانگ، شهر بوسان، دهکده بوکچون هانوک، جزیره جیجو، پارک ملی هالیئو و غیره، از نقاط دیدنی کره جنوبی هستند که شما را شگفت‌زده خواهند کرد. برای دیدن جاهای دیدنی سئول، بوسان و برخی دیگر از شهرهای کره جنوبی، پیشنهاد می‌کنیم با تور کره جنوبی بامبو همراه باشید.

اما پیش از آن، بیایید ببینیم بهترین جاهای دیدنی کره جنوبی کدامند؟ و در سفر به این کشور بهتر است از کدام یک از جاذبه های گردشگری بازدید کنیم؟

فهرست

۱. کاخ چانگ دیوک گونگ؛ تجربه تاریخ کره جنوبی

اگر بدانید کره جنوبی کجاست، احتمالا باید این را هم بدانید که این کشور تاریخ غنی و قدمت بسیاری دارد. برای لمس تاریخ کره جنوبی، بازدید از کاخ چانگ دیوک گونگ (Changdeokgung) در شهر سئول را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید. این کاخ از بین ۵ کاخ بزرگی که در قرن ۱۵ میلادی توسط خاندان چوسان (Joseon) در اطراف سئول ساخته شد، همیشه اقامتگاه سلطنتی محبوب پادشاهان به شمار می‌رفته است؛ جایی که پادشاه و خانواده سلطنتی زندگی روزمره خود را در آن می‌گذرانند.

این کاخ از مجموعه‌ای از ساختمان‌های مختلف تشکیل شده که هرکدام از آن‌ها کارکردی متفاوت دارند. یک باغ بسیار بزرگ در پشت محوطه‌ اصلی کاخ نیز قرار دارد که به‌عنوان مکانی برای استراحت پادشاهان شناخته می‌شد. در این باغ، درختی غول پیکر با بیش از ۳۰۰ سال قدمت، یک حوض کوچک و یک آلاچیق نیز قرار گرفته. پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از این کاخ، حتما سری به باغ پشتی نیز بزنید.

دیدنی‌های کره جنوبی | کاخ چانگ دیوک گونگ Changdeokgung

۲. جزیره جیجو؛ در پناه سواحل زیبا و آرام

یکی از زیبایی های کره جنوبی که حتما باید از آن دیدن کنید، جزیره جیجو (Jeju) است. جزیره جیجو یک جزیره آتشفشانی است که در بخش جنوب غربی کره جنوبی قرار دارد. این جزیره، به سواحل زیبا، تاریخ و فرهنگ غنی خود معروف است. بلندترین کوه کره، هالاسان (Hallasan) و همچنین غارهای گوناگونی چون غاز مانجانگل (Manjanggul) از دیدنی‌ های این جزیره به شمار می‌رود.

همچنین از دیگر نقاط زیبای این جزیره که می‌توانید در تور کره جنوبی از آن دیدن کنید، قله سئونگ‌سان (Seongsan) ملقب به قله طلوع خورشید است؛ جایی که با طبیعت زیبا و آرام، بادهای اقیانوسی دلچسب و مناظری شگفت‌انگیز، گردشگران را مجذوب خود خواهد کرد. علاوه بر آن، می‌‌توانید در این جزیره، به دهکده سنتی سئون‌‌گئوپ (Seongeup) بروید و در بافت قدیمی آن قدم بزنید.

دیدنی‌های کره جنوبی |‍پارک سنگی جیجو کره جنوبی

۳. شهر بوسان؛ جستجو در سواحل کره

اگر می‌خواهید در سفر به کره جنوبی علاوه بر کشف تاریخ این کشور، سری هم به سواحل زیبا بزنید، حتما از شهر بوسان دیدن کنید. بوسان دومین شهر بزرگ کره جنوبی است؛ یک شهر بندری و زیبا که به داشتن سواحل آرام، چشمه‌های آب گرم و تفریحات فضای باز متنوع معروف است.

یکی از جاهای دیدنی بوسان، دهکده فرهنگی گامچون (Gamcheon) است؛ یک دهکده تماشایی که خانه‌هایی ردیف، مرتب، پلکانی و رنگارنگ دارد. همچنین، در شهر بوسان می‌توانید به پارک یونگ دوسان (Yongdusan) بروید که برج بوسان با ارتفاع ۱۲۰ متر در آن قرار دارد. همچنین اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مند هستید، به بازار جاگالچی (Jagalchi)، بزرگ‌ترین بازار تجاری غذاهای دریایی کره، سر بزنید.

دیدنی‌های کره جنوبی | شهر بوسان کره جنوبی

۴. شهر گیونگجو؛ موزه بدون دیوار

شهر گیونگجو (Gyeongju) به‌دلیل داشتن آثار فرهنگی و اماکن باستانی بسیار، به‌عنوان موزه بدون دیوار کره جنوبی شناخته می‌شود. گیونگجو یکی از مکانهای دیدنی کره جنوبی است که بیش از هر مکان دیگری در این کشور، مقبره، معبد، کنده‌کاری‌های صخره‌ای، بتکده، مجسمه‌های بودایی و ویرانه‌های کاخ‌های قدیمی دارد؛ جای که می‌توان در آن تاریخ کره جنوبی را لمس کرد.

معبد بولگوکسا (Bulguksa) یکی از بهترین جاهای دیدنی کره جنوبی در شهر گیونگجو، معبدی است که از نظر بسیاری، مهم‌ترین معبد این کشور محسوب می‌شود و به‌طور رسمی، از سوی دولت کره به‌عنوان قدیمی‌ترین و زیباترین معبد انتخاب شده است. در سفر به شهر گیونگجو، بازدید از غار سئوک‌گورام (Seokguram) را از دست ندهید.

دیدنی‌های کره جنوبی | شهر گیونگجو کره جنوبی

۵. خانه آبی؛ کاخ ریاست جمهوری کره

یکی از جاهای دیدنی در کره جنوبی خانه آبی یا «چئونگ وا دا» (Cheong Wa Dae) است که اقامتگاه ریاست جمهوری کره جنوبی محسوب می‌شود. خانه آبی در سئول قرار دارد و شامل مجموعه‌ای از ساختمان‌هاست که به شیوه معماری سنتی کره‌ و در ترکیب با برخی المان‌های مدرن ساخته شده. نام این مجموعه نیز به‌ دلیل کاشی‌های گرانیتی آبی‌رنگ روی سقف ساختمان اصلی آن، انتخاب شده است. این کاخ، امروزه از تالار دفتر اصلی، اقامتگاه ریاست جمهوری، کاخ پذیرش دولتی، تالار مطبوعات و ساختمان‌های دبیرخانه تشکیل می‌شود. توجه کنید که به‌دلایل امنیتی، برای بازدید از این کاخ باید از قبل ثبت‌نام کنید.

دیدنی‌های کره جنوبی | خانه آبی؛ کاخ ریاست جمهوری کره​

۶. کاخ گیونگ بوک گانگ؛ بزرگ‌ترین کاخ سلسله چوسان

کاخ گیونگ بوک گانگ (Gyeongbokgung) که به آن کاخ شمالی نیز می‌گویند،  اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین کاخ از ۵ کاخ سلسله چوسان است که شکوه و جلال آن دوران را به رخ می‌کشد. این کاخ در طول تاریخ بارها بمباران و تخریب و مجددا مرمت و بازسازی شده است. در بازدید از این کاخ، از عمارت گیونگ‌هوئِرو (Gyeonghoeru) و حوضچه‌ هایِنگ‌وون‌جیونگ (Hyangwonjeong) نیز دیدن کنید؛ عمارت‌هایی که از بناهای اصلی کاخ در دوره‌ امپراطوری چوسان باقی‌ مانده‌اند. همچنین، می‌توانید از موزه ملی فولکلور که در این مجموعه قرار دارد نیز دیدن کنید.

دیدنی‌های کره جنوبی | قلعه گایونگ‌بوک سئول

۷. جزیره نامی؛ لوکیشن سریال معروف کره‌ای

جزیره نامی (Nami) یکی از مشهورترین مناطق دیدنی کره جنوبی است که سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن دیدن می‌کنند. اکثر گردشگران این منطقه را برای پیاده‌روی در جاده مشهور درختان برگ‌ریز کاج یا بازدید از لوکیشن سریال معروف کره‌ای به نام «زمستان سوناتا» (Winter Sonata)، انتخاب می‌کنند.

جزیره نامی، جزیره‌ای شبیه به هلال ماه است که در نزدیکی شهر سئول قرار دارد. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این جزیره، فصل‌های رنگارنگ آن است. جزیره نامی در فصل بهار، پر از شکوفه می‌شود؛ در تابستان درختان چهار فصل آن، سرسبز و در پاییز، رنگ‌های پاییزی رونمایی می‌شوند. در فصل زمستان نیز با بارش برف‌، درختان این جزیره رخت سفید می‌پوشند.

جزیره نامی ایلند کره جنوبی

۸. دروازه گوانگوامون؛ دروازه تاریخی کره

دروازه‌ گوانگوامون (Gwanghwamun) دروازه‌ بزرگی است که در گذشته، همراه با کاخ گیونگ بوک کانگ، به‌عنوان مسیری برای دژهای کاخ ساخته شده. این دروازه در یک تقاطع سه‌طرفه در انتهای شمالی خیابان سجونگو (Sejongno) سئول قرار دارد. دروازه‌ گوانگوامون در طول عمر خود، بارها تخریب و مجددا بازسازی شده است. دروازه گوانگوامون، در سال ۲۰۱۰ میلادی به مکان اصلی خود در مقابل کاخ و میدان گوانگوامون بازگشت و با مصالح اصلی و قدیمی، بازسازی و مرمت شد و امروزه یکی از جاهای دیدنی در کره جنوبی به شمار می‌رود.

هر روز از ساعت ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۴:۰۰، در مقابل این دروازه، مراسم تغییر نیروهای امنیتی برگزار می‌شود. جالب است بدانید که این مراسم از سال ۱۴۶۹ میلادی تا به امروز همچنان پابرجا است.

دیدنی‌های کره جنوبی | دروازه گوانگوامون

۹. معبد جینگوانسا؛ یکی از ۴ معبد بزرگ سئول

معبد جینگوانسا (Jingwansa)، یکی از مکان های دیدنی کره جنوبی سئول است که در غرب این شهر قرار دارد. این معبد یکی از ۴ معبد بزرگ در اطراف سئول است و در نزدیکی محیط زیبای پارک ملی بوخانسان (Bukhansan) قرار گرفته. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، در این معبد می‌توانید از مجموعه چشمگیری از آثار فرهنگی و تاریخی نیز دیدن کنید. همچنین، معبد جینگوانسا برنامه‌های متعددی برای آشنایی گردشگران با سبک زندگی بودائی و راهبان مقدس دارد.

۱۰. ایتائه‌وون؛ جایی برای خرید سوغاتی و خوراکی

اگر می‌خواهید به یکی نقاط دیدنی کره جنوبی برای خرید سوغاتی و غذای خیابانی سر بزنید، بازدید از محله‌ ایتائه‌وون (Itaewon) در سئول را فراموش نکنید. ایتائه‌وون مکانی فوق‌العاده‌ برای قدم زدن، گشت‌وگذار شبانه و امتحان کردن انواع غذاهای بین‌المللی نظیر پیتزاهای ایتالیایی و همبرگرهای آمریکایی است؛ محله‌ای که ساکنان آن، شب‌ها برای خرید، غذا خوردن و ملاقات با یکدیگر از خانه بیرون می‌آیند. این محله، شب‌ها پر از مغازه‌های روشن و عطر غذاهای لذیذ و همهمه مردم است.

۱۱. پارک ملی و دریایی هالیئو؛ منظره‌ای رو به اقیانوس

پارک ملی و دریایی هالیئو (Hallyeo) یکی از دو پارک ملی کره جنوبی است که دو منطقه دریایی و کوهستانی دارد. این پارک، بیش از ۳۰۰ جزیره مجزا و کیلومترها ساحل بکر و زیبا را دربرگرفته که هرکدام از این جزایر، مسیر پیاده‌روی مخصوص خود را دارند که گردشگران را به تماشای منظره‌ای رو به اقیانوس و صخره‌ها دعوت می‌کنند. همچنین، در این محوطه یک تله‌کابین نیز وجود دارد. پس از بالا رفتن با تله‌کابین، می‌توانید مناظر زیبایی از محیط اطراف، سواحل و همچنین جزیره‌ ژاپنی دائمادو (Daemado) را تماشا کنید.

جزیره هالیو

۱۲. مرکز جهانی لوته؛ دنیای سرگرمی و شادی

اگر دوست دارید در سفر به کره جنوبی، به یک مرکز مدرن برای بازی و سرگرمی بروید، مرکز جهانی لوته (Lotte) بهترین انتخاب برای شما است. مرکز جهانی لوته یک پارک تفریحی است که در مرکز شهر سئول قرار دارد. این مرکز مکان مناسبی برای سرگرمی و گشت‌و‌گذار مردم کره و گردشگران بین‌المللی است.

مرکز جهانی لوته به یک پارک موضوعی سرپوشیده برای ماجراجویی و سرگرمی و یک جزیره جادویی در فضای باز تقسیم شده که امکاناتی نظیر مرکز خرید، موزه، پیست یخ، هتل و غیره دارد. بازدید از این مجموعه، هم برای کودکان و نوجوانان و هم برای بزرگسالان جذاب است.

دیدنی‌های کره جنوبی | لوته ورلد

۱۳. موزه ملی کره؛ بزرگ‌ترین موزه سئول

اگر اهل موزه‌گردی هستید، خوب است بدانید که سئول، پایتخت کره، با موزه‌های بسیاری از شما استقبال خواهد کرد. بزرگ‌ترین موزه‌ این شهر، موزه‌ ملی کره است که شباهت بسیاری به موزه‌ متروپولیتن نیویورک دارد. در این موزه، می‌توانید از مجموعه‌های گسترده‌ای از هنر، تاریخ و باستان‌شناسی دیدن کنید که تاریخ، فرهنگ و زندگی مردم کره را به تصویر می‌کشد. از امکانات این موزه نیز می‌توان به نمایشگاه‌های موقت، امکانات آموزشی، موزه کودکان، نمایشگاه روباز، رستوران، کافی‌تریا، فروشگاه و غیره اشاره کرد.

۱۴. منطقه غیرنظامی در مرز دو کره؛ امنیتی اما هیجان‌انگیز

یکی مکانهای دیدنی کره جنوبی که بسیاری از گردشگران دنیا از آن دیدن می‌کنند، منطقه غیرنظامی مرز کره جنوبی و شمالی است. دو کشور کره‌ شمالی و جنوبی همواره در وضعیت جنگی نسبت به هم قرار دارند؛ به همین دلیل در مرز میان این دو کشور، یک منطقه‌ غیرنظامی (DMZ) وجود دارد که به‌شدت تحت مراقبت است و مین‌گذاری شده. اما به هر حال، دیدن این منطقه در قالب تورهای گردشگری امکان‌پذیر است. نزدیک‌ترین شهر به این منطقه نیز پانمونجوم (Panmunjom) نام دارد.

منطقه غیرنظامی مرزی پانمونجوم

۱۵. پارک ملی سئوراکسان؛ پیاده‌روی در کوه‌ها

پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan) از دیگر جاذبه های توریستی کره جنوبی است که به طبیعت شگفت‌انگیز خود شهرت دارد. این پارک، اولین منطقه‌ای بود که توسط دولت کره در سال ۱۹۷۰ میلادی به‌عنوان پارک ملی تعیین شد. پارک سئوراکسان تعدادی کوه و تپه‌های کوچک و همچنین دریاچه‌، آبشار، رود و کیلومترها مسیر کوه‌پیمایی و پیاده‌روی دارد. در این پارک، بیش از هزار و ۵۰۰ گونه‌ جانوری و بیش از هزار گونه‌ متفاوت گیاهی وجود دارد.

علاوه بر آن، در پارک ملی سئوراکسان دو معبد بودائی نیز قرار گرفته است. مسیر تله‌کابین در این پارک نیز، گردشگران را با چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از کوه‌ها و دره‌ها، به بالای کوه سئوراکسان می‌برد.

دیدنی‌های کره جنوبی | پارک ملی سئوراکسان

۱۶. دهکده بوکچون هانوک؛ سفر به ۶۰۰ سال قبل

دهکده بوکچون هانوک (Bukchon Hanok) از مکان های تاریخی کره جنوبی در سئول است؛ مجموعه‌ای از صدها خانه سنتی با عنوان هانوک که قدمت آن‌ها به سلسله چوسان برمی‌گردد. بوکچون که به معنای دهکده شمالی است، این فرصت را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند تا حال و هوای زندگی در یک خانه‌ باستانی و همچنین، زندگی در ۶۰۰ سال قبل در کره لمس کنند. دهکده بوکچون هانوک از معدود جاهای دیدنی کره جنوبی است که امکان لمس فرهنگ و شیوه زندگی کره‌ای را برای گردشگران فراهم می‌کند. دهکده‌ بوکچون هانوک در مرکز سئول، بین کاخ گیونگ‌بوک‌گانگ و کاخ چانگ‌دیوک‌گونگ، قرار دارد.

روستای تاریخی بوکچون هانوک

۱۷. برج N سئول؛ تماشای ۳۶۰ درجه پایتخت کره

نمی‌توان به کره جنوبی سفر کرد و بازدید از برج N سئول و تماشای ۳۶۰ درجه‌ای این شهر را از فراز آن از دست داد. برج N سئول که به برج سئول و برج نامسان نیز شهرت دارد، تقریباً روی کوهی بنا شده و امکان ایستادن در ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح دریا را برای‌تان فراهم می‌کند. این برج از کیلومترها دورتر دیده می‌شود و نوک آن، بلندترین نقطه شهر سئول است. علاوه بر این، در این برج می‌توانید از امکانات دیگری چون انواع رستوران و فروشگاه بهره‌مند شوید و به موزه خرس عروسکی، حوضچه آرزو و غیره سر بزنید.

۱۸. جئونجو؛ پایتخت معنوی کره

شهر تاریخی جئونجو (Jeonju) از دیگر جاذبه های توریستی کره جنوبی است که زمانی پایتخت معنوی خاندان چوسان به شمار می‌رفت. جئونجو شهر کوچکی است که بافت قدیمی خود را حفظ کرده و در آن خبری از تکنولوژی‌های مدرن یا ساختمان‌های مرتفع نیست. بنابراین اگر می‌خواهید حس زندگی در کره‌ باستان را لمس کنید، از سئول تا جئونجو حدود ۹۰ دقیقه با قطار سپری کنید تا دهکده‌ای با خانه‌های تاریخی و قدیمی را از نزدیک ببینید. درهای برخی از خانه‌های این شهر به روی تورهای گردشگری باز هستند و برخی دیگر به موزه، رستوران و هتل تبدیل شده‌اند.

دیدنی‌های کره جنوبی | جئونجو

۱۹. معبد هائینسا؛ سفر به ۱۲۰۰ سال پیش

از دیگر مکان های تاریخی کره جنوبی می‌توان به معبد هائینسا (Haeinsa) اشاره کرد که قدمت آن به هزار و ۲۰۰ سال قبل باز می‌گردد. این معبد در استان گیونگ‌سانگ جنوبی قرار دارد و یکی از جامع‌ترین و قدیمی‌ترین نسخه قوانین بودایی در جهان، تریپیتاکا کوریانا (Tripitaka Koreana) را در خود جای داده است. از آثار مهم این معبد، می‌توان به قدیمی‌ترین مجسمه‌های چوبی بودا در کره جنوبی با نام هائینسا ویروکانا اشاره کرد. همچنین قدیمی‌ترین بخش این معبد، آرشیو احکام بودایی است که شامل بیش از ۸۱ هزار قطعه چوب چاپی از احکام بودایی می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

۲۰. بازار گوآنگجانگ؛ بهشت غذاهای خیابانی

به‌عنوان یکی از فرهنگ‌های غذایی بی‌نظیر در جهان، سفر به کره جنوبی بدون لذت بردن از غذاهای خیابانی کامل نمی‌شود. بازار گوآنگجانگ (Gwangjang) در مرکز سئول، بهشتی برای خوردن غذاهای خوشمزه و لذیذ است. این بازار بزرگ سرپوشیده، مملو از غرفه‌های غذای متعددی است که مجموعه کاملی از غذاهای کره‌ای را ارائه می‌دهند.  نکته جالب درباره این بازار و اکثر بازارهای مواد غذایی در سئول این است که بیشتر غرفه‌های آن‌ها، رستوران‌های کوچکی هستند، با یک ردیف چهارپایه و پیشخوان که می‌توانید روی آن‌ها بنشینید و غذا بخورید. نکته جالب دیگر اینکه اکثر این غرفه‌ها، یک نمونه غذای رایگان به شما ارائه می‌دهند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “جاهای دیدنی کره جنوبی | ۲۰ جاذبه از سئول تا بوسان

دیدگاهتان را بنویسید