راهنمای سفر, کنیا, مقالات

طبیعت و حیات وحش کنیا (اطلاعات جامع)

یوزپلنگ

طبیعت و حیات وحش کنیا یکی از مهم‌ترین دلایل سفر گردشگران به این کشور است؛ کشوری که به شما این امکان را می‌دهد که بزرگ‌ترین حیوانات دنیا را از نزدیک ببینید و در عین حال، در طبیعت بکر و زیبای آن ماجراجویی کنید. کنیا یکی از مشهورترین و در دسترس‌ترین مقاصد سافاری آفریقا است؛ کشوری اسرارآمیز که با وجود ۵ گونه حیوانی عظیم‌الجثه یا همان بیگ فایو (‌Big 5)، به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای طبیعت گردی شناخته می‌شود. 

اگر می‌خواهید به کنیا سفر کنید یا تنها با دیدن عکس طبیعت کنیا، شیفته طبیعت و حیات وحش کنیا شده‌اید، در این مطلب همراه ما باشید تا با طبیعت زیبای کنیا و حیات وحش این کشور بیشتر آشنا شویم و درباره بیگ فایو (Big 5) بیشتر بدانیم؛ حیوانات عظیم‌الجثه‌ای که در کنیا میزبان شما خواهند بود! اگر علاقه‌مند به دیدن طبیعت زیبا و حیات وحش کنیا هستید، می‌توانید با تور کنیا بامبو همراه شوید.

فهرست

طبیعت زیبای کنیا

پیش از آنکه به طبیعت کنیا بپردازیم، شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ۳ سایت میراث جهانی طبیعی در کنیا در یونسکو ثبت شده‌اند؛ پارک ملی کوه کنیا، جنگل‌های مقدس میجیکندا کایا (Mijikenda Kaya) و پارک ملی دریاچه تورکانا. در کنار این سایت‌های میراث جهانی، بیش از ۵۰ پارک ملی و ذخایر طبیعی در این کشور وجود دارد که بیش از ۴۴ هزار کیلومتر مربع یا ۸ درصد از کل خشکی کنیا را تشکیل می‌دهند. 

طبیعت زیبای کنیا شامل اکوسیستم‌های مختلفی مانند جنگل‌ها، تالاب‌ها، دشت‌ها و مناطق خشک یا نیمه‌خشک است. 

  • ۲۳ پارک ملی زمینی
  • ۲۸ ذخیره‌گاه ملی خشکی
  • ۴ پارک ملی دریایی
  • ۶ ذخیره‌گاه ملی دریایی 
  • و ۴ پناهگاه ملی 

در این کشور وجود دارد. پارک‌های ملی کنیا، از منابع طبیعی این کشور محافظت می‌کنند و تنها فعالیت‌هایی که می‌توان در آن انجام داد، برای گردشگری و تحقیقات است.

گونه های گیاهی کنیا

در سفر به کشور کنیا، با پوشش گیاهی جذاب و متنوعی روبه‌رو خواهید شد. این کشور دارای گونه های گیاهی متنوعی است که در بخش‌های مختلف کشور از مناطق ساحلی گرفته تا ارتفاعات آن را در بر گرفته است. جنگل‌های بارانی ساحلی، جنگل‌های کوهستانی، پوشش گیاهی بیابانی، گیاهان آبزی و گیاهان زراعی یا کشت‌شده، پوشش گیاهی کنیا را تشکیل می‌دهد.

برخی از گیاهان کنیا نیز بومی یا اندمیک این کشور هستند. از جمله گیاهان بومی کنیا می‌توان به بلوط مرو و درخت چتر پاراسل اشاره کرد که هر دو در خطر انقراض هستند. تنوع در ارتفاع و آب و هوا، باعث شده است که گیاهان در رویشگاه‌هایی زندگی کنند که به نفع رشد و بقای آن‌ها است. در ارتفاعات بیش از ۲ هزار متری این کشور نیز، چشم‌اندازی از جنگل‌های همیشه سبز به چشم می‌خورد؛ جنگل‌هایی که محل زندگی انواع درختان مانند سرو، انواع پودو و بامبو هستند. همچنین، مناطق نیمه‌بیابانی این کشور، مملو درختان زیبای بائوباب هستند. پوشش گیاهی منطقه ساحلی این کشور نیز اساسا با گیاهان ساوانا پوشیده شده است. 

دیدنی های طبیعت کنیا

از کوه‌های پوشیده از برف گرفته تا سواحل سرسبز و پر از نخل‌ اقیانوس هند و همچنین دریاچه‌های زیبا، کنیا کشوری است که با دیدنی‌های طبیعی شگفت‌انگیزی از گردشگران استقبال می‌کند. بنابراین، اگر علاقه‌مند به طبیعتگردی و کاوش در طبیعت بکر و دست‌نخورده هستید، کنیا یکی از بهترین مقاصد برای شما خواهد بود. بیایید در ادامه با برخی از دیدنی های طبیعت کنیا آشنا شویم. 

مونت کنیا

مونت کنیا یا همان کوه کنیا، مرتفع‌ترین کوه کنیا و دومین کوه مرتفع آفریقا پس از کلیمانجارو است. این کوه، تنها چند دقیقه از خط استوا فاصله دارد. کوه کنیا از فوران‌های آتشفشانی شکل گرفته است و ۳ قله پوشیده از یخ و دامنه‌هایی پوشیده از جنگل دارد که منظره بسیاری زیبا را به ارمغان می‌آورد و برای کوهنوردان و گردشگران از سراسر دنیا بسیار جذاب است. در سال ۱۹۹۷ میلادی، سازمان یونسکو کوه کنیا را به‌عنوان یکی از چشمگیرترین مناظر شرق آفریقا، با قله‌های ناهموار پوشیده از یخچال‌های طبیعی، در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

رودخانه مارا

رودخانه مارا (Mara) میان دو کشور تانزانیا و کنیا قرار دارد. این رودخانه هر سال میزبان مهاجرت ۲ میلیون از حیوانات حیات‌وحش این منطقه است؛ جایی که برای تجربه سافاری و تماشای این مهاجرت عظیم، گردشگران را از نقاط مختلف دنیا به‌سوی خود جذب می‌کند. در مهاجرت بزرگ حیات‌وحش آفریقا، بیش از ۲ میلیون حیوان از منطقه سرنگتی در تانزانیا به سمت ماسی‌مارا در کنیا حرکت می‌کنند. در این مسیر، بسیاری از حیوانات جان خود را از دست می‌دهند و یا متولد خواهند شد. این چرخه هر سال ادامه می‌یابد.

تور کنیا

دریاچه نایواشا

کنیا دریاچه‌های مختلفی را دارد، اما دریاچه نایواشا به عنوان یکی از پرطرفدارترین و بهترین جاهای دیدنی کنیا شناخته می‌شود. این دریاچه، به‌دلیل داشتن زیبایی‌های طبیعی و چشم‌انداز‌های جذاب خود، همیشه میزبان گردشگران سراسر دنیا است. این دریاچه در فاصله ۹۰ کیلومتری نایروبی قرار دارد و محل زندگی اسب‌های آبی است. نایواشا از ۳ دریاچه تشکیل شده که ۲ دریاچه آب شیرین و ۱ دریاچه آب شور دارند و به همین دلیل، حیوانات مختلفی نیز در آن زندگی می‌کنند.

دریاچه نایواشا کنیا

دریاچه تورکانا

دریاچه تورکانا (Turkana) که با نام دریاچه رودلف نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین دریاچه بیابانی و قلیایی و چهارمین دریاچه شور جهان است. این دریاچه در شمال غربی کنیا و جنوب غربی اتیوپی قرار دارد. دریاچه تورکانا در بخش‌های شمالی کنیا، مانند یک سراب یشمی و فیروزه‌ای زیبا می‌درخشد. این دریاچه، محل زندگی کروکودیل‌ها، اسب‌های آبی و انواع مارها و همچنین پرندگان مهاجر است. 

ساحل دیانی

ساحل دیانی (Diani) با ماسه‌های سفید که در میان جنگل‌های سرسبز در آغوش گرفته شده است، یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌ های کنیا به شمار می‌آید. دیانی، ساحل اصلی کشور کنیا است که در مجاورت اقیانوس اطلس و در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب مومباسا قرار دارد. وجود صخره‌های مرجانی و میمون‌های شست‌بریده‌ سیاه‌وسفید و همچنین نزدیکی به ذخیره‌گاه ملی تپه‌های شیمبا، از دلایل محبوبیت این ساحل است.  همچنین اگر اهل ماجراجویی هستید، می‌توانید از تجربه‌هایی مانند موج‌سواری با کایت، جت اسکی و غواصی در صخره‌های مرجانی دیانی لذت ببرید و یا در این ساحل از امکاناتی نظیر رستوران، هتل، سوپرمارکت و مرکز خرید استفاده کنید. 

جزیره لامو

جزیره کوچک لامو (Lamu)، در شمال شرقی مومباسا، یکی از جاذبه‌ های گردشگری کنیا است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. شهر لامو، یک شهرک سواحیلی قدیمی‌ و محافظت‌شده در شرق آفریقا است که به‌خوبی سنت‌های قدیمی خود را حفظ کرده است. معماری این شهر، با سنگ مرجان و الوار حرا طراحی شده است؛ همچنین، درهای چوبی حکاکی‌شده، حیاط‌های مخفی، ایوان‌ها و نورگیرهای پشت‌بام از ویژگی‌های مشترک ساختمان‌های این شهر است. در ساختمان‌های این جزیره، فرهنگ غنی آن منعکس شده و ویژگی‌های معماری جهان عرب، اروپا و هند، با تکنیک سواحیلی در هم آمیخته و جذابیت آن را دوچندان کرده است. 

حیات وحش کنیا

حیات وحش کنیا، شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی باشد که گردشگران را از سراسر دنیا به این کشور جذب می‌کند. حیات وحش کنیا با سایر مناطق جهان تمایزهای جذابی دارد. مثلا یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت حیات وحش کنیا، آزاد بودن حیوانات در آن است. در واقع در پارک‌های حیات وحش کنیا، به‌جای حیوانات، انسان‌ها به‌صورت محافظت‌شده در طبیعت و حیات وحش به گردش می‌پردازند و حیوانات به‌صورت طبیعی و آزادانه به زندگی خود ادامه می دهند!

فراموش نکنید که یکی از دلایل شهرت کنیا، مهاجرت بزرگ حیوانات است؛ مهاجرتی که در آن هر سال هزاران هزار راس حیوان، در جستجوی مراتع سبزتر از ماسایی‌مارا به سرنگتی سفر می‌کنند. بر اساس بررسی‌ها، سالانه حدود ۱.۳ میلیون حیوان وحشی، ۲۰۰ هزار گورخر و ۱۸ هزار بز کوهی، در این مهاجرت حضور دارند. همچنین هر سال، بیش از ۲۵۰ هزار حیوان وحشی در اثر غرق شدن، ضعف و بیماری، حملات شکارچیان یا آسیب‌های دیگر، جان خود را در این مسیر از دست می‌دهد. با وجود این تلفات عظیم، سالانه نزدیک به ۴۰۰ هزار حیوان نیز در جریان مهاجرت بزرگ متولد می‌شود. اگر می‌خواهید این مهاجرت بزرگ را از نزدیک ببینید، رودخانه مارا، یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

اما چه عناصری حیات وحش کنیا را تشکیل داده‌اند؟ بیایید در ادامه این مطلب، با حیوانات حیات وحش کنیا بیشتر آشنا شویم.

شیر در پارک ملی ماسای مارا حیات وحش کنیا

بیگ فایو یا Big 5 چیست؟

بیگ فایو (Big 5)، یا ۵ حیوان بزرگ، نماد حیات وحش آفریقا و البته کنیا است. بیگ فایو اصطلاحی است که برای اشاره به ۵ حیوان عظیم‌ الجثه آفریقایی استفاده می‌شود که شکارچیان قدیمی، آن‌ها سخت‌ترین و خطرناک‌ترین حیوانات آفریقا برای شکار کردن می‌دانستند. این ۵ حیوان عبارت‌اند از:

  • فیل آفریقایی
  • شیر
  • پلنگ
  • بوفالو آفریقایی
  • کرگدن

اما درباره بیگ فایو یا Big 5 چه می‌دانیم؟

فیل آفریقایی

یکی از بزرگ‌ترین حیوانات بیگ فایو، فیل آفریقایی است که به‌ جثه بزرگ، گوش‌ها، خرطوم و البته وزن سنگین خود شهرت دارند. فیل آفریقایی پستانداری غول‌پیکر با پوستی ضخیم و بدون مو است که گاهی وزن آن به بیش از ۷ تن نیز می‌رسد!

شیر آفریقایی

شیر آفریقایی به سلطان جنگل شهرت دارد؛ این حیوان عظیم‌ الجثه از رده پستانداران و از خانواده گربه‌سانان است. شیرهای آفریقایی بزرگ‌ترین و معروف‌ترین گونه‌ها در جهان هستند. شیر آفریقایی پوستی زرد مایل به قهوه‌ای و دمی پرزدار دارد. شیرهای نر نیز دارای یال‌های بزرگ و انبوه به دور گردن و شانه‌های‌شان هستند.

شکار شیر آفریقایی کنیا

پلنگ آفریقایی

پلنگ آفریقایی، گربه‌سان دیگری است که در لیست حیوانات بیگ فایو قرار دارد. پلنگ، سریع‌ترین و البته کوچک‌ترین عضو این خانواده ۵ نفره است. اغلب پلنگ‌ها رنگ روشن با لکه‌های تیره دارند. اما برخی پلنگ‌ها به‌صورت کاملا یک‌دست سیاه‌رنگ هستند و لکه‌های بدن آن‌ها به‌سختی قابل تشخیص است. پلنگ آفریقایی اغلب بین غروب و طلوع آفتاب دیده می‌شوند؛ البته، گاهی هم ممکن است در طول روز دیده شوند. 

بوفالو آفریقایی

بوفالو آفریقایی یا کیپ بوفالو که گاومیش آفریقایی نیز نامیده می‌شود، بزرگ‌ترین و مهیب‌ترین گاو وحشی آفریقا است. بوفالو آفریقایی حیوانی تنومند و شبیه به گاو است که اغلب با یک جفت شاخ پیچ‌دار شناخته می‌شود. بوفالوها می‌توانند تهاجمی باشند و امکان دارد خارج از مناطق حفاظت‌شده، با انسان‌ها درگیر شوند.

کرگدن

کرگدن، حیوان دیگری در لیست حیوانات بیگ فایو است. این پستاندار ۲ شاخ میان سوراخ‌های بینی خود دارد. ضخامت پوست کرگدن سیاه بین ۱ تا ۵ سانتی‌متر است که به‌خوبی از این حیوان در برابر خطرات و زخم‌ها محافظت می‌کند. کرگدن‌ها جثه بزرگی دارند و اغلب، وزن آن‌ها به بیش از ۲.۵ تن و طول شاخ‌های آن‌ها به بیش از ۱.۵ متر می‌رسد.

کرگدن پارک ملی ناکورو

سایر گونه های جانوری حیات وحش کنیا

به غیر از ۵ حیوان عظیم‌الجثه بیگ فایو، کنیا محل زندگی حیوانات دیگری نیز هست. آهو، ایمپالا، بز کوهی، گورخر، کل یالدار، واترباک و زرافه از جمله این حیوانات هستند. همچنین، گربه‌‌سانان بزرگی همچون یوزپلنگ، سروال، گربه زباد (سیوت) و سیاه‌گوش (کاراکال) نیز در کنیا زندگی می‌کنند. شاید جالب باشد که بدانید کنیا محل زندگی ۵ گونه حیوان و حشره کوچک یا Little Five، شامل شیرمورچه (Antlion)، حشره‌خوار فیلی، سوسک کرگدنی، نوعی پرنده آفریقایی با عنوان Buffalo Weaver و لاک‌پشت پلنگی نیز هست.

بهترین پارک‌ های ملی و پارک حیات وحش کنیا

حیوانات وحشی و اهلی، در انواع پارک های حیات وحش کنیا زندگی می‌کنند. پارک های ملی کنیا هم برای توسعه گردشگری حیات وحش کنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و هم به حفاظت از حیوانات و طبیعت کنیا کمک می‌کنند. همان طور که در ابتدا گفتیم، کنیا بیش از ۵۰ پارک ملی یا پارک حیات وحش دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. اما ما در این مطلب ۱۰ مورد از بهترین پارک های ملی کنیا را معرفی خواهیم کرد که شما می‌توانید با شرکت در تور کنیا بامبو، بیشتر آن‌ها را از نزدیک ببینید.

پارک ملی ماسای مارا

پارک ملی ماسایی مارا (Masai Mara) یا منطقه حفاظت‌شده ملی ماسایی مارا یکی از معروف‌ترین پارک های ملی کنیا است که در بخش جنوب غربی کنیا و در نزدیکی مرز تانزانیا قرار دارد. در این پارک حیات وحش، حیوانات وحشی نظیر شیر، پلنگ، یوزپلنگ، برخی گونه ‌های پرندگان و حیواناتی مانند بوفالو، فیل، زرافه، گوش خفاش، کفتار خالدار و شغال پشت سیاه زندگی می‌کنند. این پارک ملی کنیا، با بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سافاری و تماشای حیات وحش کنیا است. 

این پارک ملی که حدود ۲۲۰ کیلومتر با نایروبی، پایتخت کنیا فاصله دارد، با تفریحات بسیار و مناظر تماشایی خود و همچنین، به‌دلیل محافظت از طبیعت و حیات وحش کنیا، بسیار مورد توجه گردشگران علاقه‌مند به حیات وحش قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پارک ملی میتوانید پارک ماسایی مارا کجاست؟ را مطالعه کنید.

پارک ملی ساوو

پارک ملی ساوو (Tsavo) از دو پارک مجزا تشکیل شده است؛ پارک ملی ساوو شرقی (Tsavo East) با مساحت ۱۳ هزار و ۷۴۷ کیلومتر مربع و پارک ملی ساوو غربی (Tsavo West) با مساحت ۹ هزار و ۶۵ کیلومتر مربع. این پارک بین نایروبی و مومباسا قرار دارد و با مساحت نزدیک به ۲۲ هزار کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین پارک ملی کنیا و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جهان است.

خاک این پارک به‌رنگ قرمز است و همه حیوانات ساکن در این پارک نیز حالت قرمز‌ رنگ دارند. اگر می‌خواهید حیوانات خانواده بیگ فایو را از نزدیک ملاقات کنید، بازدید از پارک ملی ساوو را از دست ندهید. شیرها، کرگدن‌های سیاه، گاومیش‌ها، فیل‌ها و پلنگ‌ها، ساکنان این پارک ملی هستند. همچنین در این پارک می‌توان، حیواناتی نظیر اوریبی و دیک‌دیک را که در پارکی مانند ماسایی مارا دیده نمی‌شود، ملاقات کرد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک حیات وحش کنیا نیز تماشای گله فیل‌ها است.

پارک ملی دروازه جهنم

پارک ملی دروازه جهنم (Hell's Gate) در قسمت جنوبی کنیا، در شمال غربی نایروبی قرار دارد. این پارک نسبت به دیگر پارک های ملی کنیا کوچک‌تر است و فقط ۶۸ کیلومتر مربع مساحت دارد؛ اما ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای سافاری و البته دوچرخه‌سواری است. در این پارک دره‌های بسیار زیبایی قرار گرفته که محل زندگی بیش از صد گونه پرنده است. از سوی دیگر، برج فیشر در این پارک ملی یکی از عناصر زمین‌شناختی این منطقه است که در سفر به کنیا بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تنگه وحشی دروازه جهنم نیز از دیگر جاذبه‌های اصلی پارک ملی دروازه جهنم است.

پارک ملی ناکورو

پارک ملی ناکورو (Nakuru)، یکی از زیباترین پارک های ملی کنیا است که به فلامینگو‌های صورتی‌رنگ خود معروف است. تجمع فلامینگوها در این پارک، منظره شگفت‌انگیزی به وجود می‌آورد که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. تصور کنید سایه‌های صورتی فلامینگوها و ابرهای سفید پنبه‌ای که سطح آب را می‌پوشاند، چه منظره شگفت‌انگیزی به وجود خواهد آورد! در این پارک می‌توانید پرسه‌ زدن کرگدن‌ها را تماشا کنید و بازی‌ کردن میمون‌ها و بابون‌ها را ببینید.

پارک ملی نایروبی

پارک ملی نایروبی (Nairobi)، اولین پارک ملی کنیا است که در سال ۱۹۴۶ میلادی افتتاح شده. این پارک، در ۷ کیلومتری نایروبی قرار گرفته و در واقع، در دسترس‌ترین پارک حیات وحش کنیا به شمار می‌آید. پارک ملی نایروبی به داشتن جمعیت کثیر و متنوعی از حیوانات شهرت دارد. همچنین این پارک، لقب موفق‌ترین پناهگاه کرگدن در کنیا را نیز از آن خود کرده است. پارک ملی نایروبی محل زندگی بیش از ۱۰۰ گونه پستاندار، شامل ۴ گونه از بیگ فایو (شیر، بوفالو، پلنگ، کرگدن) و دیگر گونه‌های جانوری مانند گورخر، کرگدن سیاه، زرافه، انواع بز کوهی، خزندگان متعدد و غیره نیز هست.

پارک ملی آمبوسلی

اگر می‌خواهید هنگام تماشای فیل‌ها، چشم‌اندازی از کوه‌های کلیمانجارو داشته باشید، پارک ملی آمبوسلی (Amboseli) بهترین گزینه است. این پارک حیات وحش کنیا بزر‌گ‌ترین فیل‌های دنیا را دارد؛ پارکی که در آن می‌توانید کوه‌های زیبای کلیمانجارو را که در آن سوی مرزها در کشور تانزانیا قرار دارند، ببینید و در عین حال، از فعالیت‌های ماجراجویانه لذت ببرید. با بازدید از این پارک، دسته‌های بزرگی‌ از فیل‌ها و پرندگانی که در آسمان پرواز می‌کنند، از شما استقبال خواهند کرد.

پارک ملی سامبورو

پارک ملی سامبورو (Samburu) یک پناهگاه منحصربه‌فرد برای حفاظت از حیات‌وحش است که به‌دلیل فراوانی گونه‌های کمیاب از حیوانات مانند گورخر، شترمرغ سومالیایی، زرافه مشبک، گرنوک (زرافه‌گردن) و بیسا اوریکس شهرت دارد. همچنین بیش از ۴۵۰  گونه پرنده در این پارک زندگی می‌کنند.

این پارک در شمال کنیا قرار دارد؛ برای بازدید از این پارک، ابتدا مناطق خشکی را پشت سر می‌گذارید و سپس، به مراتع سرسبز می‌رسید و در نهایت، با پوشش گیاهی و حیوانی متنوعی روبه‌رو خواهید شد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در کنار این پارک، قوم سامبورو نیز زندگی می‌کنند.

پارک ملی ابردیر

پارک ملی ابردیر (Aberdare) در دامنه رشته کوه ابردیر و در حدود ۱۵۰ کیلومتری شرق نایروبی قرار دارد. دره‌های جنگلی زیبا و شیب‌دار و همچنین، تالاب‌‌ها از ویژگی‌های پارک ملی ابردیر است. این پارک حیات وحش کنیا، زیستگاهی برای فیل‌ها، کرگدن‌های سیاه، پلنگ، کفتارهای خالدار، بابون‌های زیتونی، میمون‌های کلوبوس سیاه‌و‌سفید، گاومیش‌ها و غیره است. در این پارک می‌توانید فعالیت‌هایی چون پیک نیک، ماهیگیری در رودخانه‌ها و کمپینگ در دشت‌های مرتفع را تجربه کنید. همچنین، تماشای بیش از ۲۵۰ گونه پرنده، هدیه‌ای است که این پارک ملی به گردشگران می‌دهد.

پارک ملی کوه کنیا

اگر اهل ماجراجویی هستید، پارک ملی کوه کنیا (Mount Kenya)، با پیشنهادات جذابی مانند سافاری از شما استقبال می‌کند. پارک ملی کوه کنیا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این پارک به‌دلیل کوه کنیا یا مونت کنیا که بر فراز آن قرار دارد، به این نام شهرت دارد. برخلاف دیگر پارک‌های ملی کنیا که با حیات وحش خود باعث جذب گردشگران می‌شود، این پارک مناظر باورنکردنی و چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از طبیعت دارد که برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است.

پارک ملی دریایی مالیندی

پارک ملی دریایی مالیندی (Malindi Marine) در سواحل مالیندی، در اقیانوس هند قرار دارد. گفته می‌شود که این پارک، اولین پارک دریایی در آفریقا است. این پارک زیبا، منابع باشکوهی مانند انواع صخره‌ها، باغ‌های مرجانی در تالاب‌ها، چمن‌های دریایی، جنگل‌های حرا، پستانداران دریایی و غیره دارد. سواحل دیدنی این پارک، به‌دلیل اکوسیستم بومی و غنی خود، از مناطق حفاظت‌شده کنیا به شمار می‌آید. در این پارک می‌توانید قایق‌سواری یا غواصی کنید و حتی، به تماشای دلفین‌ها نیز بنشینید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “طبیعت و حیات وحش کنیا (اطلاعات جامع)

دیدگاهتان را بنویسید