راهنمای سفر, مقالات

بهترین دیدنی‌های سریلانکا | از کلمبو و کندی تا بنتوتا

بهترین دیدنی های سریلانکا ساحل Secret Beach

سریلانکا، یکی از بهترین مقاصد ساحلی جهان محسوب می‌شود و از سوی دیگر، با فرهنگ و تاریخ غنی خود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاوش و ماجراجویی است. جاهای دیدنی سریلانکا آنقدر زیاد است که شاید با یک بار سفر نتوانید از همه آن‌ها دیدن کنید. این کشور جزیره‌ای در جنوب آسیا و کشور هند قرار دارد و گردشگران بسیاری را در فصول مختلف سال به خود جذب می‌کند.

حالا که می‌دانید سریلانکا کجاست، وقت آن رسیده که آماده شوید و از جاهای دیدنی سریلانکا در شهرهای مختلف آن بازدید کنید. از جاهای دیدنی سریلانکا می‌توان به معبد گانگارامایا و مسجد سرخ کلمبو، قلعه گاله، معبد دندان در کندی، شهر تاریخی پولونارووا، طبیعت منحصربه‌فرد نووارا الیا، آبشار راوانا و پل ۹ قوس در شهر الا اشاره کرد؛ جاذبه‌ هایی که در این کشور انتظار شما را می‌کشند. در ادامه این مطلب، به شهرهای پرطرفدار سریلانکا سفر خواهیم کرد و با بهترین جاهای دیدنی سریلانکا آشنا خواهیم شد.

فهرست

بهترین جاهای دیدنی سریلانکا:

جاهای دیدنی کلمبو در سریلانکا

کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. تنوع فرهنگ و تاریخی کلمبو باعث شده که این شهر با جاذبه های دیدنی بسیار، از گردشگران استقبال کند. کلمبو شهر پر هیاهو و شلوغی است و تلفیق زندگی مدرن، بناها و ویرانه‌های استعماری در آن برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید به شهر کلمبو سریلانکا سفر کنید، بیایید قبل از هر چیزی با برخی از معروف‌ ترین جاهای دیدنی کلمبو سریلانکا آشنا شویم.

جاهای دیدنی تاریخی و فرهنگی کلمبو

تاریخ شهر کلمبو که از پرتغال، هلند و بریتانیا ریشه می‌گیرد، باعث تنوع فرهنگی و معماری آن شده و به همین خاطر، وقتی به این شهر سفر می‌کنید، مجذوب دیدنی‌های تاریخی آن خواهید شد. در سفر به این شهر می‌توانید از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی بسیاری بازدید کنید. لیست بعضی از جاهای دیدنی کلمبو را که ارزش تاریخی و فرهنگی دارند، در ادامه می‌خوانید:

  • موزه ملی کلمبو

موزه ملی کلمبو

  • موزه ملی تاریخ طبیعی

  • موزه هلندی کلمبو
  • معبد گانگارامایا (Gangaramaya)
دیدنی‌های سریلانکا | معبد گانگارامایا
  • مسجد سرخ
  • معبد سری کایلا واساناتان (Sri Kailawasanathan)
معبد کایلا واساناتان
  • معبد کلانیا راجا ماها ویهارایا (Kelaniya Raja Maha Viharaya)
  • شهر تاریخی پولونارووا (Polonnaruwa)

جاهای دیدنی طبیعی شهر کلمبو

علاوه بر جاهای دیدنی تاریخی، کلمبو با جاذبه‌ های طبیعی، سواحل و پارک‌های متنوعی نیز از شما استقبال می‌کند. شما می‌توانید در ساعت‌های مختلفی از شبانه‌روز به پارک‌های کلمبو بروید یا روز خود را با بازدید از باغ‌ وحش و یا استراحت در سواحل سپری سپری کنید. اگر قصد سفر به شهر کلمبو را دارید، بیایید در ادامه با برخی از جاذبه‌های طبیعی این شهر آشنا شویم :

  • پارک ویهاراماهادوی (Viharamahadevi)
  • پارک گال فیس گرین (Galle Face Green)
  • باغ جانورشناسی ملی سریلانکا
  • باغ وحش دهیوالا (Dehiwala Zoo)
  • ساحل مونت لاوینیا (Mount Lavinia)
  • دریاچه بیرا (Beira)

سایر جاذبه های گردشگری کلمبو سریلانکا

کلمبو جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز دارد که بازدید از آن‌ها در سفر به این شهر خالی از لطف نیست. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

برج لوتوس یا نیلوفر آبی

برج لوتوس یا نیلوفر آبی یکی از جاهای دیدنی شهر کلمبو است که تقریبا از همه نقاط این شهر می‌توانید آن را ببینید. برج لوتوس شبیه گل نیلوفر آبی طراحی شده و بلندترین سازه مستقل آسیای جنوبی است که با ارتفاع بیش از ۳۵۰ کیلومتر یکی از جالب‌ترین نقاط دیدنی کلمبو به شمار می‌رود. در این برج، موزه مخابرات، مرکز خرید، رستوران گردان و مناطقی برای تماشای چشم‌اندازهای شهر وجود دارد.

بازار پتا

بازار پتا (Pettah) یکی از مشهورترین جاذبه‌ های گردشگری کلمبو و جاهای دیدنی این شهر است؛ جایی برای خرید و بازدید از معابد هندو و بودایی، خانه‌های اشرافی، موزه کلمبو، مراکز تجاری و غیره.

میدان استقلال

میدان استقلال کلمبو بیش از هر چیزی نماد استقلال و قدرت سریلانکا است. میدان استقلال کلمبو، بنایی با سقف شیروانی و ستون‌های بزرگ است که در آن مجسمه اولین نخست وزیر سریلانکا، «دون استفان سنانایکه» به چشم می‌خورد. در محوطه این میدان می‌توانید استراحت، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کنید.

جاهای دیدنی بنتوتا در سریلانکا

بنتوتا شهری ساحلی در جنوب کشور سریلانکا است که در استان جنوبی و در نزدیکی شهر کلمبو و گاله قرار دارد. بسیاری از جاهای دیدنی سریلانکا در این شهر قرار دارد و همین امر گردشگران را از سراسر جهان به بنتوتا دعوت می‌کند. از معروف‌ترین جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساحل بنتوتا

  • رودخانه بنتوتا

  • باغ بریف بنتوتا (Brief Garden Bentota)
  • معبد گاله پاتا ویهارا (Gaalipata Vihare)
  • معبد کاند ویهاری (Kande Vihare)
  • پرورشگاه لاک پشت کوسگودا (Kosgoda)
  • جزیره سینامون (Cinnamon)
  • قلعه هلندی گال (Galle Dutch Fort)
  • باغ لونوگانگا (Lunuganga)

جاهای دیدنی سیگیریا در سریلانکا

سیگیریا یکی از معروف‌ترین شهرهای دیدنی‌ سریلانکا است که در ۱۷۳ کیلومتری شهر کلمبو قرار دارد. شهرت اصلی این شهر کوچک، وجود یک جاذبه دیدنی خاص در آن است؛ قلعه سیگیریا، یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط دیدنی سریلانکا. این قلعه‌ سنگی و کهن در دل جنگل‌های سریلانکا قرار دارد و قدمت آن، به حدود هزار و ۶۰۰ سال قبل برمی‌گردد. این قلعه که از میراث جهانی یونسکو است، در ارتفاع ۲۰۰ متری قرار دارد و بسیاری از گردشگران ماجراجو، در سفر خود به این شهر کوچک صعود به قلعه سیگیریا را در برنامه خود قرار می‌دهند؛ جایی که می‌توانند بر فراز آن، چشم‌اندازهای اطراف را تماشا کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید در سفر خود به سریلانکا از دیگر جاهای دیدنی سیگیریا سریلانکا مانند موزه سیگیریا و صخره پیدورنگالا (Pidurangala Rock) نیز دیدن کنید.

سیگیریا Sigirya

جاهای دیدنی کندی در سریلانکا

کندی، ‏یکی از شهر‌های مهم گردشگری سریلانکا است و دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. این شهر، در مرکز سریلانکا و در ۱۲۰ کیلومتری کلمبو قرار دارد. کندی جاهای دیدنی بسیاری دارد و همین امر، این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری سریلانکا تبدیل کرده است. میراث فرهنگی غنی و طبیعت زیبای شهر کندی، این شهر را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مسافران تور سریلانکا تبدیل می‌کند. بیایید در ادامه با چند مورد از جاهای دیدنی کندی سریلانکا آشنا شویم.

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی پرادنیا کندی

اگر دوستدار انواع گل‌، گیاه و ادویه‌جات هستید، در سفر به سریلانکا بازدید از باغ گیاه‌شناسی سلطنتی پرادنیا کندی (Peradeniya Royal Garden) را از دست ندهید. باغ‌ پرادنیا باغ بزرگی به مساحت ۱۴۷ هکتار است که بیش از ۴ هزار گونه گیاهی و ۱۰ هزار نوع درخت در آن زندگی می‌کنند و به‌عنوان بزرگ‌ترین باغ سریلانکا نیز شناخته می‌شود. در این باغ، می‌توانید از انواع گل‌های ارکیده، ادویه‌جات، گیاهان دارویی و درختان بامبو، انجیر، درخت گلوله توپ، نخل دوبل نارگیل و حدود ۲۰۰ گونه دیگر از درختان نخل و غیره بازدید کنید.

معبد دندان

معبد دندان مقدس (Temple of the Sacred Tooth Relic) که به معبد «سری دالادا مالیگاوا» (Sri Dalada Maligawa) نیز معروف است، یکی از مقدس‌ترین‌ مکان‌های بودایی در جهان شناخته می‌شود. در این معبد، دندان بودا در محفظه‌ای به شکل یک استوپا (سازه گنبدی شکل) نگهداری می‌شود. این معبد، یکی از جاهای دیدنی کشور سریلانکا است که معماری سنتی سریلانکایی با کنده‌کاری‌های پیچیده و سقف طلایی را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

معبد لانکاتیلاکا ویهارا

معبد لانکاتیلاکا ویهارا (Lankatilaka Vihara) با نام کامل سری لانکاتیلاکه راجاماها ویهارایا (Sri Lankathilake Rajamaha Viharaya)، از معابد بودایی مشهور شهر کندی و یکی مناطق دیدنی سریلانکا است. سبک معماری منحصر‌به‌فرد این معبد در میان گردشگران بسیار پرطرفدار است. این معبد، بر صخره طبیعی پانهالگالا قرار دارد که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

گورستان سربازان کشور

شاید برایتان عجیب باشد که یک نام گورستان در لیست جاهای دیدنی سریلانکا قرار داشته باشد! اما حقیقت آن است که گورستان سربازان کشور یا قبرستان جنگ کندی (Kandy War Cemetery) یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کندی سریلانکا است. این گورستان یک قبرستان نظامی است که در آن بیش از ۲۰۰ تن از سربازان جنگ جهانی دوم خفته‌اند.

مجسمه بودا باهیراوکاندا ویهارا

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندی، مجسمه بودا باهیراوکاندا ویهارا (Bahiravokanda Vihara) است. این مجسمه، با حدود ۲۶ متر ارتفاع، نمای خیره‌کننده‌ای را از شهر کندی به نمایش می‌گذارد و از اکثر نقاط شهر دیده می‌شود.

موزه ملی کندی

اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه‌مندید، موزه ملی کندی می‌تواند یکی از گزینه‌های‌تان در بازدید از مکانهای دیدنی سریلانکا باشد. این موزه در بخشی از کاخ سلطنتی سابق کندی و در نزدیکی معبد دندان مقدس قرار دارد. معماری ‏این موزه بر اساس معماری باستانی شهر کندی طراحی شده است و بیش از ۵ هزار اثر تاریخی نیز در این موزه نگهداری می‌شود.

مزرعه چای گیراگاما کندی

سریلانکا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چای دنیا است؛ به همین دلیل عجیب نیست که در سفر به این کشور با مزارع چای بسیاری روبه‌رو شوید. مزرعه چای گیراگاما کندی (Giragama Tea Plantation) نیز یکی از آن‌هاست. این مزرعه در خروجی شهر کندی قرار دارد و شامل کارخانه تولید چای و تپه‌های چای‌کاری شده از چای سبز گرفته تا ارل‌گری نیز است.

دریاچه کندی

از دیگر جاهای دیدنی کندی سریلانکا باید به دریاچه کندی اشاره کنیم؛ دریاچه‌ای که در وسط شهر کندی قرار دارد.

جاهای دیدنی نووارا الیا سریلانکا

نووارا الیا (Nuwara Eliya) در ییلاقات استان مرکزی سریلانکا قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مناطق تولید چای در این کشور است. این شهر روی تپه‌های چای و در ارتفاع هزار و ۸۶۸ متری قرار دارد و آبشارهای اطراف این منطقه، زیبایی آن را دوچندان کرده است. آب‌و‌هوای خوب و مناظر دیدنی شهر نووارا الیا، یکی از مهم‌ترین دلایل سفر گردشگران سراسر دنیا به این شهر است. از جاهای دیدنی الیا سریلانکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پارک ویکتوریا

  • املاک چای پدرو (Pedro Tea Estate)

  • دریاچه گرگوری (Gregory)
  • مزارع توت فرنگی
  • معبد سیتا امان (Seetha Amman)
  • باغ گیاه‌شناسی هاکگالا (Hakgala)
  • پارک ملی گالویز لند (Gallway’s Land)
  • آبشار lovers Leap

جاهای دیدنی الا سریلانکا

الا (Ella) در سریلانکا، شهر کوچکی است که میان مزارع سرسبز چای محصور شده. این شهر بهشتی، مکانی ایده‌آل برای طبیعت‌گردی، کوهنوردی و همچنین تماشای آبشارهای زیبا است. اگر می‌خواهید در سفر به سریلانکا، یک فضای زیبا، آب‌وهوای دلپذیر و همنشینی با مردمی خونگرم را تجربه کنید، بازدید از شهر الا را در برنامه سفر خود قرار دهید. بخشی از جاهای دیدنی الا سریلانکا عبارتند از :

  • کارخانه چای سیلان
مزارع چای سریلانکا نوارالیا
  • قله آدامز کوچک (Little Adams)
  • صخره الا (Ella Rock)
  • آبشار دیالوما (Diyaluma)
  • آبشار راوانا (Ravana)
  • پل ۹ قوس (Nine Arch)
Nine Arch Bridge پل نه قوسی سریلانکا
  • منطقه Lipton’s Seat با منظره شگفت‌انگیزی از مزارع چای

جاهای دیدنی الا سریلانکا

میریسا (Mirissa) از محبوب‌ترین مقاصد ساحلی در جنوب سریلانکا است. آنچه که این شهر را محبوب کرده، سواحل زیبا، تفریحاتی چون موج‌سواری و ماهیگیری، تماشای درختان نارگیل، مشاهده زندگی موجودات دریایی مانند لاک‌پشت‌ها و حتی نهنگ‌های آبی بزرگ است. غروب و طلوع آفتاب میریسا در سریلانکا مشهور است. بیایید در ادامه با برخی از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا در میریسا آشنا شویم.

ساحل مخفی

در شهر میریسا می‌توانید از ساحل مخفی (Secret Beach) دیدن کنید که در واقع چندان مخفی نیست! اما چون در گوشه‌ای از ساحل اصلی میریسا قرار دارد که دسترسی به آن کمی سخت‌تر است، این لقب را به خود گرفته و اصلا به همین دلیل است که افراد کمتری از آن دیدن می‌کنند. در این منطقه، ۳ ساحل زیبا وجود دارد که از حوضچه‌های سنگی گرفته تا درختان نارگیل، هر کدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند.

بهترین دیدنی های سریلانکا ساحل Secret Beach

صخره طوطی

صخره طوطی (Parrot Rock)، درست در مقابل ساحل میریسا، بر روی آب قرار دارد. این صخره یکی از بهترین نقاط دیدنی سریلانکا برای لذت بردن از مناظر و گرفتن عکس‌های منحصر به‌فرد است.

تپه درختان نارگیل

تپه درخت نارگیل یکی از مکانهای دیدنی سریلانکا برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی است. از ساحل میریسا با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به این منطقه دسترسی داشته باشید و یکی از زیباترین بخش‌های سفر خود را تجربه کنید.

تپه نارگیل میریسا Cocoanut Hill

جاهای دیدنی گاله سریلانکا

شهری تاریخی گاله (Galle) در جنوب غربی سریلانکا قرار دارد و بهشتی برای گردشگران سراسر دنیا است. باید این مژده را به شما بدهیم که معماری‌های هلندی و سواحل بی‌نظیر این شهر، شما را مجذوب خود خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری شهر گاله، قلعه این شهر است که از آن به‌عنوان «قلعه هلندی» نیز یاد می‌شود. این قلعه در بندر گاله در سواحل جنوب غربی سریلانکا قرار دارد؛ قلعه‌ای که ابتدا توسط پرتغالی‌ها ساخته و سپس، توسط هلندی‌ها بازسازی شد. این بنای تاریخی، ارزش باستان‌شناسی و معماری بسیاری دارد و به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین نقاط دیدنی سریلانکا به شمار می‌رود. علاوه بر آن، در سفر به گاله می‌توانید از جاهای دیدنی دیگر نیز دیدن کنید؛ مانند :

  • صخره فلاگ (Flag)

  • موزه ملی گاله

  • بتکده صلح ژاپن
  • ساحل اوناواتونا (Unawatuna)
  • کلیسای هلندی
  • موزه عمارت تاریخی
  • کلیسای سنت جوزف
  • فانوس دریایی گاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید