بالی, تورها, مقالات

بهترین زمان سفر به بالی اندونزی (آپدیت ۱۴۰۲)

بهترین زمان سفر به بالی - بامبو اکوتور

اگر مسافر تور بالی هستید و می‌خواهید به این جزیره بهشتی سفر کنید، بهتر است ابتدا بهترین زمان سفر به بالی را بدانید. بالی یک مقصد جادویی است و جاهای دیدنی بالی تنوع بسیاری دارد؛ از دریاچه‌ها و جنگل‌ها گرفته تا سواحل استثنایی و معابد اسرارآمیز. اگر نمی‌دانید بالی کجاست، باید بگوییم که بالی یکی از بزرگ‌ترین جزایر کشور اندونزی است و اندونزی در جنوب‌شرقی آسیا قرار دارد.

بهترین زمان سفر به بالی چه وقتی است؟

به‌طور کلی می‌توان گفت جزیره بالی اندونزی، در همه سال می‌تواند میزبان گردشگران باشد. اما بهترین فصل سفر به بالی، از ماه آوریل تا سپتامبر (فروردین تا مرداد) است. فصل گردشگری در بالی از ماه مارس (اسفند) شروع می‌شود و سفرها به این مقصد، در فصل پاییز به‌میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

اگر با تور بالی بامبو همراه شوید، ما بهترین زمان برای سفر به بالی را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

بهترین فصل سفر به بالی

بهترین زمان برای مسافرت به بالی بر اساس آب و هوا

بالی در نزدیکی خط استوا قرار دارد و  آب‌ و هوای آن گرمسیری است. به‌طور کلی، آب‌ و هوای بالی را می‌توان به دو بخش گرم و بارانی تقسیم کرد؛ فصل خشک یعنی از آوریل تا اکتبر (فروردین تا مهر) و فصل مرطوب (بارانی) از نوامبر تا مارس (آبان تا اسفند). میانگین درجه دمای جزیره بالی، در طول سال نوسان زیادی ندارد و اغلب حدود ۲۶ درجه سانتیگراد است. با این حال، وقتی صحبت از آب و هوای بالی می‌شود، رطوبت یک ویژگی‌ مهم است.

رطوبت هوا در طول فصل مرطوب بالی (آبان تا اسفند)، به‌میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. همچنین میزان بارندگی نیز در ماه ژانویه (دی) به اوج خود می‌رسد و این موضوع ممکن است فعالیت‌هایی مانند غواصی و موج‌سواری را لغو کند؛ اما گشت‌و‌گذار در معابد یا فعالیت‌هایی مانند یوگا به قوت خود باقی می‌مانند. به هر روی اگر با بارش باران رابطه خوبی ندارید، فصل پاییز و زمستان را برای سفر به بالی انتخاب نکنید.

از سوی دیگر، اگر قصد دارید روزهای خود را به پیاده‌روی در بالی و تفریح و آرامش در سواحل بگذرانید، فصل خشک، بهترین فصل مسافرت به بالی برای‌تان خواهد بود.

در فصل خشک، یعنی از ماه آوریل تا اکتبر (فروردین تا مهر)، می‌توانید آب‌ و هوای مطلوبی‌ را در بالی تجربه کنید. همچنین، اگر به فعالیت‌هایی چون آفتاب گرفتن در سواحل، غواصی، موج‌سواری و تفریحات آبی، بازارگردی و بازدید از معابد اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم که در بهار و تابستان به این جزیره بهشتی سفر کنید.

بهترین زمان سفر به بالی براساس جشنواره‌ها و رویدادها

برخی افراد ترجیح می‌دهند هنگام سفر به یک مقصد، در جشنواره‌های فرهنگی و ملی آن مقصد شرکت کنند و با آداب و‌ رسوم مردم هر منطقه بیشتر آشنا شوند. بالی نیز از جمله مقاصدی است که در طول سال، به مناسبت‌های مختلف، جشنواره‌ها و رویدادهای متنوعی برگزار می‌کند.

اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید هنگام سفر به بالی در رویدادهای مختلف این جزیره شرکت کنید، بهتر است قبل از هرچیز با زمان برگزاری این رویدادها آشنا شوید تا بتوانید بهترین زمان برای مسافرت به بالی را بر اساس علایق خود انتخاب کنید.

جشنواره هنر بالی

جشنواره هنر بالی یک برنامه فرهنگی سالانه است که از اواسط ژوئن تا اواسط جولای (خرداد و تیر) برگزار می‌شود. این جشنواره محلی که به‌نام Pesta Kesenian Bali یا به‌اختصار PKB نیز شناخته می‌شود، یکی از مهمترین رویدادهای بالی است. در این نمایشگاه، آثار هنری و دستاوردهای فرهنگی جزیره به نمایش گذاشته می‌شود. در این رویداد، پس از یک مراسم افتتاحیه باشکوه و دیدنی، رویدادهای اصلی جشنواره در مرکز هنری Taman Werdhi Budaya در دنپاسار برگزار می‌شود.

جشنواره هنر بالی

روز استقلال اندونزی

روز استقلال اندونزی یا Hari Merdeka، از دیگر رویدادهای مهم است که در ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) برگزار و به‌مناسبت به پایان رسیدن استعمار در اندونزی گرامی داشته می‌شود. این رویداد با رژه، جشن‌هایی در فضای باز و همچنین مسابقات محلی همراه است.

جشن بالیایی گالونگان

جشن گالونگان (Galungan) یک تعطیلات ۱۰ روزه در نوامبر (آبان) است که به‌دلیل پیروزی خیر بر شر، یعنی دارما (Dharma) بر آدارما (Adharma)، برگزار می‌شود. قبل از شروع این جشن، در خیابان‌های سراسر بالی، تنه درختان بامبو را زینت می‌دهند و همین امر، یک فضای بی‌نظیری در این جزیره به وجود می‌آورد. به خاطر داشته باشید که اغلب هندوهای بالی، تعطیلات متفاوتی را نسبت به هندوهای هند جشن می گیرند. به‌عنوان مثال جشن گالونگان، در هند برگزار نمی‌شود، اما در بالی بسیار مهم است.

جشنواره گالونگان بالی

سال نو نایپی یا روز سکوت

سال نو نایپی (Nyepi) یا روز سکوت در بالی روزی مقدس است که معمولاً در ماه مارس (اسفند و فروردین) برگزار می‌شود. مردم هندوی بالی، در این روز، روزه سکوت می‌گیرند. هدف از این سکوت، تطهیر روح انسان از هر گونه آلودگی و هنجارها است.

روز نایپی، آرام‌ترین روز سال در بالی محسوب می‌شود؛ چراکه همه ساکنان جزیره، از قوانین محلی پیروی و فعالیت‌های معمول را به‌طور کامل متوقف می‌کنند. جاده‌های سراسر بالی عاری از هر گونه ترافیک است و هیچ‌کس از خانه خود خارج نمی‌شود.

اگر می‌خواهید احساس متفاوتی را در زندگی خود تجربه کنید، نایپی ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. اما به‌خاطر داشته باشید که در این روز، تمام مراکز دیدنی و تفریحی بالی تعطیل است و نمی‌توانید بیرون از محل اقامتتان وقت بگذرانید.

روز سکوت یا نایپی - بالی

جشنواره بادبادک بالی

اگر در ماه‌های جولای و آگوست (تیر و مرداد) از بالی بازدید می‌کنید، جشنواره بادبادک بالی را که در ساحل شرقی پادانگالاک برگزار می‌شود، از دست ندهید. این رویداد در ابتدا برای برداشت محصولات برگزار می‌شد. امروزه این رویداد، به یک جشن بزرگ با صدها بادبادک که در آسمان پرواز می‌کنند، تبدیل شده است.

همان طور که دیدیم بالی در همه روزهای سال، با تجربه‌های متفاوتی از گردشگران استقبال می‌کند. این جزیره مقصدی برای همه فصول سال است و بهترین زمان سفر به بالی، تنها به انتخاب‌ها و معیارها شما بستگی دارد. انتخاب شما برای رفتن به بالی چه زمانی است؟

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “بهترین زمان سفر به بالی اندونزی (آپدیت ۱۴۰۲)

دیدگاهتان را بنویسید